Tuesday, July 15, 2014

ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ တန္ဖိုး





price_and_the_value_equation.jpg
ေစ်းႏႈန္းဆိုသည္မွာ ပစၥည္းတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ဖလွယ္ဖုိ႔ ၾကားခံ သံုးေသာ ေငြေၾကးႏွင့္ တိုင္းတာ ေဖာ္ျပေသာ သတ္မွတ္ခ်က္ ပမာဏပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တန္ဖိုးသည္လည္း အသံုး၀င္ အသံုးက်ၿပီး အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမႈကို ေဖာ္ျပသည့္ စြမ္းရည္ သတ္မွတ္ခ်က္ကို ဆိုခ်င္သည္လို႔ နားလည္မိပါသည္။ ေစ်းကြက္အေနအထားသည္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေျပာင္းလဲေနကာ ကုန္ပစၥည္းေစ်းႏႈန္းမ်ားသည္လည္း တက္လိုက္ က်လိုက္ အစဥ္ျဖစ္ေန တတ္ပါသည္။
          မည္သည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း၌မဆို ေစ်းႏႈန္းတန္ဖိုးသည္ အလြန္အေရးပါသည့္ အခန္းက႑မွ ပါ၀င္ၿပီး အက်ဳိးအျမတ္ရေရးမွာလည္း အေျခခံက်သည့္ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေစ်းႏႈန္းတန္ဖိုး (Price) ဆိုသည္မွာ ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုကို ေရာင္းခ်ရာ၌ စားသံုးသူမ်ားက ေပးလိုေသာ အဖိုးႏႈန္းထားႏွင့္ ေရာင္းခ်လွ်င္ ရရွိႏုိင္မည့္ အက်ဳိးအျမတ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
          ေရွးအရင္ ဘိုးဘြားမ်ား လက္ထက္က အိမ္တစ္အိမ္မွာ အပိုသံုးပစၥည္း မ၀ယ္ၾကဘဲ အသံုး၀င္ေသာ ပစၥည္းတစ္ခုသာ ၀ယ္ယူသံုးစဲြၾကပါသည္။ ဥပမာ ေျပာရရင္ျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ ဦးႀကီးအိမ္မွာ ငယ္ငယ္က တစ္အိမ္လံုးမွာ ကတ္ေၾကးတစ္လက္ပဲ ရွိတယ္လို႔ ေျပာပါသည္။ မေကြးျမသလြန္ဘုရားပဲြမွ အေကာင္းစား ကက္ေၾကးတစ္လက္ ဘယ္ေလာက္ဆိုတဲ့ သူ႔ေခတ္အေလ်ာက္ ေစ်းႏႈန္းတစ္ခု သတ္သတ္မွတ္မွတ္  ရွိပါသည္။ ဒီေတာ့ ကက္ေၾကးဆိုသည္မွာလည္း တစ္ခုထဲႏွင့္ အစံုသံုးလို႔ရသည့္အတိုင္းေပါ့။ အဘြားကလည္း သူ ေသာက္ဖို႔ ေဆးလိပ္ လိပ္ေတာ့ ဖင္စီခံ ကိုက္ဖို႔ ညႇပ္ဖို႔ အဓိကသံုးေတာ့ ဒီကက္ေၾကးနဲ႔ပဲေပါ့။ ကၽြန္မ ဦးႀကီးကလည္း ကေလးအရြယ္ဆိုေတာ့ ဓာတ္ခဲေတြ၊ သံျပားေတြ ဘာေတြ ညွပ္ၿပီး ကစားပါသည္။ ေနာက္ စာရြက္ေတြလည္း ညႇပ္တဲ့အခါလည္း ယူညႇပ္ေသးတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဦးႀကီးရဲ႕အစ္မေတြက အစားအေသာက္ အတြက္ အသုပ္တို႔ ဘာတို႔လုပ္လွ်င္လည္း ယူသံုးေသးတဲ့အျပင္ အက်ႌပိတ္စေတြ ညႇပ္ေတာ့လည္း ဒီကပ္ေၾကးကို အသံုးျပဳၾကေတာ့ ကပ္ေၾကးက နားရတယ္ကို မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ဒီေတာ့ လူတိုင္းက ယူသံုးေနေတာ့ ဘယ္ေနရာ ဘယ္လိုရွာရ မရွိရေလေအာင္ တစ္ေနရာထဲမွာ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ထားရွိရေလသည္။ ေျပာခ်င္သည္က ေစ်းႏႈန္းတစ္ခုနဲ႔ ၀ယ္လိုက္ေပမယ့္ သူရဲ႕ တန္ဖိုးက အသံုးမ်ားတဲ့အခါ အလိုလို တန္ဖိုးျမႇင့္တက္သြားသည္လို႔ ဆိုလိုခ်င္ပါသည္။ ပစၥည္းတစ္ခုက အခုေရ မ်ားတာ နည္းတာထက္ တစ္ခုစီမွာ အသံုး၀င္ အသံုးက်မႈေတြ ရွိၾကပါသည္။
          သင္ ဖိနပ္ အသစ္တစ္ရံ၀ယ္မည္ဆိုပါက ထိုဖိနပ္ကို တစ္လအတြင္း ျပတ္သြားသည့္အျဖစ္ကို သင္လိုခ်င္မည္ မဟုတ္ပါ။ ထိုနည္းအတိုင္းပင္ အာလူးတစ္အိတ္ ၀ယ္ယူမည္ဆိုလွ်င္လည္း အိတ္ တစ္၀က္ေလာက္က ပုတ္ေနသည့္အျဖစ္မ်ဳိးကို သင္ လက္ခံႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ၀ယ္ယူေသာ ကုန္ပစၥည္းသည္ ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ အရည္အေသြး ကိုက္ညီမႈရွိ မရွိကိုလည္း စစ္ေဆး၀ယ္ယူေလ့ ရွိပါသည္။ လမ္းခရီးအတြက္ ဘယ္လို ဘယ္ေလာက္ဆိုသည့္ ေစ်းႏႈန္းအေပၚ ဒီလမ္း၏ အကြာအေ၀းကိုလည္း ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္တတ္ပါေသးသည္။
          လုပ္ငန္း လိုအပ္ခ်က္ အေျခအေနေပၚ မူတည္ၿပီး အသံုး၀င္ အသံုးတည့္ကာ မိမိအတြက္ အက်ဳိး ျဖစ္ေျမာက္ၿပီးစီးသြားေစတာေတြ တစ္ပံုတစ္ပင္ႀကီးရွိပါသည္။ ဒီလိုပါပဲ ေစ်းႏႈန္းမွာလည္း ေခတ္ကာလ အေလ်ာက္ ကြာတာ၊ ပစၥည္း၊ အႏႈတ္ အသိမ္းမ်ားတာ၊ ၀ယ္လိုအားႏွင့္ ေရာင္းလိုအားအေပၚ မူတည္ၿပီး ေစ်းႏႈန္း အတက္အက် အနည္းအက်ဥ္း ေျပာင္းလဲတတ္သည့္ သေဘာေလးေတြလည္း ရွိပါသည္။
          စားသံုးသူမ်ားသည္ ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုကို သင့္ေတာ္ေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ၀ယ္ယူလွ်င္ ထိုကုန္ပစၥည္း၏ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ တန္ဖိုးအရည္အေသြးကို တစ္ပါတည္း ၾကည့္ပါေၾကာင္း ေရးသားလုိက္ရပါေတာ့သည္။

မေနာျဖဴေလး

No comments:

Post a Comment