Sunday, June 30, 2013

အခ်ိန္ေတြကို ဘယ္လို အသံုးခ်ၾကမလဲ




          ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးအမ်ားစုသည္ အျမဲတမ္း အခ်ိန္ေတြပိုေနၾကသူမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ မေလာက္ၾက သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ဘာမွသာ မလုပ္ၾကတာ အခ်ိန္မရွိဘူး ေျပာတတ္ၾကေလသည္။ စာဖတ္သူရဲ႕ဘ၀ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ေျပာင္းလဲဖို႕ ႀကိဳးစားရာမွာ အေရးႀကီးဆုံး စည္းမ်ဥ္းတစ္ခုကေတာ့ အခ်ိန္ကို စီမံခန္႕ခြဲတတ္ျခင္းပါပဲ။
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အလုပ္အကိုင္ေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိစၥေတြနဲ႕ စိတ္ဖိစီးေနၾကရပါသည္။ ဒီအေျခအေနထဲကေန ဘယ္လုိထြက္ရမယ္ဆုိတာလည္း မသိၾကဘူး။ သူတို႕ေျပာင္းလဲႏုိင္တဲ့အရာ ဘာမွ မရွိၾကဘူးလို႕ အမ်ားအားျဖင့္ ထင္ေနၾကေလသည္။ ဒါေပမယ့္ အဓိက ျပႆနာဟာ အခ်ိန္ မေလာက္ငွျခင္းေၾကာင့္လို႕ စိတ္ပညာရွင္ေတြက ဆိုထားပါေသးသည္။ တကယ္လို႔ စာဖတ္သူေကာ အခ်ိန္မေလာက္တဲ့ထဲမွာ ပါ၀င္ေနပါသလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ အခ်ိန္ေတြ ကန္႔သတ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ၾကမယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ဘယ္လိုအခ်ိန္ေတြ ပိုထြက္လာႏုိင္မလဲ စဥ္းစားဖူးပါသလား။ ဒါဆို တစ္ခါေလာက္ စဥ္းစားၾကည့္ ရေအာင္။
ပထမဆံုးအေနျဖင့္ စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ ေျပာင္းလဲခ်င္စိတ္ ရွိရပါမယ္။ အေျပာင္းအလဲေတြ လုပ္ဖို႕ အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းကေတာ့ စာဖတ္သူရဲ႕အခ်ိန္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ စီမံခန္႕ခြဲတတ္ျခင္းပါပဲ။ အခ်ိန္စီမံခန္႕ခြဲမွုဆုိတာကေတာ့ ဘယ္ကိစၥေတြက အေရးႀကီးတယ္၊ ဘယ္ကိစၥေတြက အေရးမႀကီးဘူး ဆုိတာကို ခြဲျခားတတ္တဲ့ စြမ္းရည္တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဘယ္ကိစၥေတြကို အရင္လုပ္ရမယ္၊ ဘယ္ဟာကိုေတာ့ ေနာက္မွ လုပ္ရမယ္ဆုိတာ ခြဲျခားတတ္ရမယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္စီမံခန္႕ခြဲမွု (Time Management) ကို အသုံးမျပဳခင္မွာ စာဖတ္သူ လုပ္ရမယ့္ အရာတစ္ခ်ိဳ႕ရွိပါသည္။ အဲဒါေတြ  စာဖတ္သူရဲ႕ အားထုတ္မွဳေတြဟာ အရာထင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္သူရဲ႕အခ်ိန္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ စီမံခန္႕ခြဲႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းမ်ား သတ္မွတ္ၾကည့္ၾကမယ္။
အရင္ဆံုး စာရင္းမ်ား ျပဳလုပ္ထားရပါမည္။ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အေရးႀကီးသည္မ်ားကို ေရးသား မွတ္သားထားရပါမည္။ စာဖတ္သူ လုပ္စရာမွန္သမွ်ကို အစီအစဥ္ဆြဲထားပါ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒါေတြကို စာရြက္ေပၚမွာ ခ်ေရးပါ။ ကၽြန္မကေတာ့ အပ်င္းထူလို႔ စိတ္နဲ႔မွတ္သားထားတာေတြလည္း လုပ္ေလ့ရွိပါသည္။ ခုေနာက္ပိုင္း ကြန္ပ်ဴတာအသံုးျပဳသူမ်ားလာေတာ့ Word ဖိုင္ ဒါမွမဟုတ္ Notepad နဲ႔လည္း ေရးမွတ္ထားႏုိင္ပါသည္။


ေနာက္တစ္ခ်က္က အျမဲတမ္း စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားေပးပါ။ စာဖတ္သူရဲ႕ စာရင္းထဲက အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ၿပီးတုိင္း အဲဒီအလုပ္အတြက္ သင့္ကိုယ္သင္ ဆုခ်ီးျမွင့္ပါ။ လမ္းထြက္ ေလွ်ာက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ စာဖတ္သူ လုပ္ခ်င္တာတစ္ခုခုကို လုပ္လုိက္ပါ။ အလုပ္လုပ္ၿပီးတုိင္း ခဏတာ အနားယူသင့္ပါသည္။ အျမဲတမ္းႀကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ႏို႔မို႔ဆို အလုပ္တစ္ခုၿပီးတုိင္း အပန္းေျဖေနတာနဲ႔ အခ်ိန္က ပိုမေလာက္ပဲ ျဖစ္ေနဦးမည္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ဦးေႏွာက္အလုပ္ လုပ္ႏုိင္ေျခသည္ တစ္ႀကိမ္မွာ အလုပ္ကိစၥတစ္ခုကိုပဲ အာရုံစိုက္မယ္ဆုိရင္ ပိုၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ပါသည္။ ဆိုလုိတာကေတာ့ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ေလ၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ က်ဆင္းေလပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ အလုပ္ေတြကို အခ်ိန္မဆုိင္းပါနဲ႕။ အေရးႀကီးဆံုး အလုပ္ေတြကို ပထမဆံုး ေရြးခ်ယ္ၿပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါ။ ဒါကေတာ့ ရိုးရွင္းပါတယ္။ အခ်ိန္ဆြဲျခင္းဟာ ကၽြန္မတို႔အတြက္ အဓိက ရန္သူပါပဲ။ အလုပ္တစ္ခုကို ေရြ႕ဆိုင္းျခင္းေၾကာင့့္ ေနာက္အလုပ္တစ္ခုက ထပ္မံပိုလာႏုိင္ပါသည္။ အလုပ္လုပ္မည့္ ကိစၥတုိင္းအတြက္ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ကို သတ္မွတ္ထားပါ။ စာဖတ္သူရဲ႕ လုပ္စရာ ကိစၥတိုင္း အတြက္ ေနာက္ဆုံးၿပီးရမယ့္ ရက္ေတြကို သတ္မွတ္ထားမယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္ေတြအမ်ားႀကီး သက္သာတာကို အေသအခ်ာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးကို လုပ္ၾကသည္။ အရာရာတုိင္းကို လုပ္ႏုိင္ဖို႕ ႀကိဳးစားၾကေပမယ့္ ရလဒ္ကေတာ့ အၿမဲတမ္း အႏႈတ္လကၡဏာျပေနတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အလုပ္ေတြအမ်ားႀကီးလုပ္မယ္ဆုိရင္ စာဖတ္သူ ေမာပန္းလာပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခုၿပီးမွ တစ္ခုလုပ္ေဆာင္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။
စာဖတ္သူရဲ႕အေတြးေတြအားလုံးကို ခ်ေရးႏုိင္မယ့္ ဒိုင္ယာရီကို စတင္ပါ။ ဒိုင္ယာရီထဲမွာ အစီအစဥ္ေတြ ျပဳလုပ္ႏုိင္သလို အဲဒါေတြကို ပုံေဖာ္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ အဲဒါအျပင္ စာဖတ္သူရဲ႕ ရလဒ္ေတြကိုပါ မွတ္သားထားႏုိင္ပါေသးသည္။ တိုတုိေျပာရရင္ စာအုပ္မွတ္တမ္းရဲ႕အကူအညီနဲ႕ စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ ဆန္းစစ္ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
စာဖတ္သူအေနျဖင့္ အျမဲတမ္းအပင္ပန္းမခံပါနဲ႔။ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္တဲ့အထိ အလုပ္ကို သိမ္းက်ဳံး မလုပ္ပါနဲ႔လို႔ ေျပာခ်င္ပါသည္။ အားအင္ကုန္ခန္းတဲ့အထိ အလုပ္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈကို မရယူႏုိင္ပါဘူး။ စာဖတ္သူရဲ႕ အလုပ္ေတြ၊ တာ၀န္ေတြနဲ႕ ပင္ပန္းလာၿပီဆုိရင္ ရလဒ္ေကာင္းေတြကို မရႏုိင္ပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ စာဖတ္သူရဲ႕အခ်ိန္ကို ျဖဳန္းတီးသလိုေတာင္ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။ ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ မပင္ပန္းေအာင္ ဂရုစို္က္ပါ။ အလုပ္ေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ဆက္တုိက္လုပ္မေနဘဲ အနားယူတတ္ပါေစ။ စာဖတ္သူရဲ႕ အခ်ိန္ေတြထဲမွာ အနားယူခ်ိန္ကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားထားဖို႔ လုိအပ္ပါသည္။ ဒါမွသာ အလုပ္ကို ေရရွည္ အက်ဳိးရွိစြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ တစ္ပတ္ အလုပ္လုပ္ျခင္းကို ၆ ရက္ သတ္မွတ္ထားၿပီး အနားယူရက္ကို တစ္ရက္ေပးထားသင့္ပါသည္။ ဦးေႏွာက္အတြက္ အနားယူခ်ိန္တြင္လည္း ျပည့္ျပည့္၀၀ အနားယူဖို႔ အထူးလိုအပ္လွပါသည္။
အခ်ိန္ကို စီမံခန္႕ခြဲတတ္ရင္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြေအာင္ျမင္ဖုိ႕ အခြင့္အလမ္းေတြ ပိုရလာပါလိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာရင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကို အက်ဳိးရွိစြာ အသံုးခ်ႏုိင္ၿပီး ေအာင္ျမင္ေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾကေစဖို႔ ရည္ရြယ္ေရးသားလိုက္ရပါေတာ့သည္။

မေနာျဖဴေလး
၁၇.၆.၂၀၁၃

No comments:

Post a Comment