Friday, January 14, 2022

မသေချာ မရေရာမှုကို ရင်ဆိုင်ရန် နည်းလမ်းခုနစ်သွယ်

 Stress relief tips for COVID-19 pandemic uncertainty - Los Angeles Times

ကျွန်မတို့သည် ယနေ့ အခြေအနေတွင် မသေချာမရေရာမှုတွေနဲ့ နေထိုင်ရတာ ခက်ခဲပင်ပန်းလှပါသည်။ လူသားများသည် အစာ၊ လိင်နှင့် အခြားသော အဓိကဆုလာဘ်များကို လိုချင်သကဲ့သို့ ကျွန်မတို့သည် အနာဂတ်နှင့်ပတ်သက်သည့် အချက်အလက်ကို တောင့်တကြသည်။ ကျွန်မတို့၏ဦးနှောက်များသည် မသေချာ မရေရာမှုများကို ခြိမ်းခြောက်မှုတစ်ခုအဖြစ် ရှုမြင်ကြပြီး ၎င်းတို့သည် ကျွန်မတို့၏သေချာမှုကို ဖန်တီးခြင်းမှ လွဲ၍ အခြားမည်သည့်အရာကိုမဆို အာရုံစိုက်နိုင်စွမ်းကို လျော့နည်းစေခြင်းဖြင့် ကာကွယ်ရန် ကြိုးစားကြ သည်။ ဥပမာအားဖြင့် အလုပ် မသေချာ မရေရာမှုသည် ကျွန်မတို့၏ကျန်းမာရေးကို အမှန်တကယ် ဆုံးရှုံးခြင်းထက် ကျွန်ုပ်တို့၏ကျန်းမာရေးကို ပိုမိုထိခိုက်စေကြောင်း သုတေသနများက ဖော်ပြသည်။ အလားတူပင်၊ ၎င်းတို့တွင် အခြားသော စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ နာကျင်မှုများသည် တစ်နေ့ထက် တစ်နေ့ ပိုမိုတိုးပွားလျှက် ရှိနေပေသည်။  ထို့ကြောင့် ကျွန်ုပ်တို့၏ အနာဂတ်ကွက်လပ်များကို ဖြည့်ရန် မြှုပ်နှံထားသည့် စက်မှုလုပ်ငန်းတစ်ခုလုံးရှိသည်မှာ အံ့သြစရာမဟုတ်ပေ။ ဥပမာအားဖြင့်၊ နက္ခတ်ဗေဒင်အပလီကေးရှင်းများ၏ လူကြိုက်များမှု၊ သို့မဟုတ် မဟာဗျူဟာရေးဆွဲခြင်းအတွက် ရည်ညွှန်းသည့် စီမံခန့်ခွဲမှုဆိုင်ရာ အတိုင်ပင်ခံများကို ကြည့်ပါ။ အခြေခံဝါဒီ ဘာသာတရားများသည် ကျွန်မတို့အား မရှင်းလင်းသော စည်းမျဉ်းများနှင့် ပကတိအမှန်တရားများကို ပေးဆောင်ခြင်းဖြင့် စိုးရိမ်ပူပန်မှုကို တန်ပြန်ပါသည်။ ပူးပေါင်းကြံစည်မှု သီအိုရီများသည် ရှုပ်ထွေးသောဖြစ်ရပ်များအတွက် ရိုးရှင်းသောရှင်းလင်းချက်ပေးပါသည်။ သို့သော် တစ်ခါတစ်ရံ—အမြဲတမ်း—သေချာမှုကို ဖန်တီးရန် မကြိုးစားခြင်းသည် ပို၍ထိရောက်သည်။ ဆင့်ကဲ ဖြစ်စဉ်များသည် မသေချာမရေရာမှုများကို တွန်းလှန်ရန် ကျွန်ုပ်တို့၏ ဦးနှောက်ကို ခွန်အားဖြစ်စေနိုင် သော်လည်း အနာဂတ်တွင် မည်သည့်အရာဖြစ်လာမည်ကို ကျွန်ုပ်တို့ အမှန်တကယ် မသိနိုင်ပါ။ ကျွန်ုပ်တို့၏ လုပ်ရိုးလုပ်စဉ်များကို အကြီးအကျယ် အနှောင့်အယှက်ပေးကာ ကျွန်ုပ်တို့၏အကောင်းဆုံးအစီအစဉ်များကို ရှင်းရှင်းဖျက်ဆီးခဲ့သည့် ကပ်ရောဂါကဲ့သို့ မဖြစ်နိုင်သော အခြေအနေများတွင်၊ ကျွန်မတို့သည် မရှင်းလင်းသောစိတ်ဖြင့် နေထိုင်ရန် သင်ယူရန် အလွန်လိုအပ်ပါသည်။ “မသေချာမှုသည် တစ်ခုတည်းသော သေချာမှုဖြစ်သည်” ဟု သင်္ချာပညာရှင် John Allen Paulos က ရေးသားခဲ့သည်။ "မလုံခြုံမှုနဲ့ ဘယ်လိုနေထိုင်ရမယ်ဆိုတာ သိတာက တစ်ခုတည်းသော လုံခြုံရေးပါ။" ဒီတော့ အရာအားလုံးကို ထိန်းမနိုင်သိမ်းမရဖြစ်တဲ့အခါ ဘယ်လို အကောင်းဆုံး ရင်ဆိုင်ဖြေရှင်းနိုင်မလဲ။ ဤသည်မှာ အံ့အားသင့်စရာ ဗျူဟာ ခုနစ်ခုကို ဆက်လက် တင်ပြပါမည်။

၁. မခုခံပါနှင့် 

သံသယမရှိပါ- 

ကျွန်မတို့သည် စိန်ခေါ်မှုများကို ဖြတ်သန်းနေကြရပါသည်။ သို့သော် ဤလက်ရှိအဖြစ်မှန်ကို တွန်းလှန်ခြင်း သည် ကျွန်မတို့အား ပြန်လည်နာလန်ထူရန်၊ သင်ယူရန်၊ ကြီးထွားလာရန် သို့မဟုတ် ပိုကောင်းလာစေရန် ကူညီပေးမည် မဟုတ်ပေ။ ရယ်စရာကောင်းတာက၊ ခံနိုင်ရည်က ကျွန်မတို့ခံစားနေရတဲ့ စိန်ခေါ်မှုခံစားချက် တွေကို ချဲ့ထွင်ခြင်းအားဖြင့် ကျွန်မတို့ရဲ့ နာကျင်မှုနဲ့ အခက်အခဲတွေကို ကြာရှည်စေပါတယ်။ ကျွန်မတို့ ခုခံနေသည့်အရာသည် ဆက်လက်တည်ရှိနေသည်ဟူသော ကြွေးကြော်သံ၏ အစစ်အမှန်အမှန်တရား ရှိပါသည်။ အခြားရွေးချယ်စရာတစ်ခုရှိသည်။ ခုခံမယ့်အစား လက်ခံမှုကို လေ့ကျင့်နိုင်ပါတယ်။ အထူးသဖြင့် မိမိကိုယ်မိမိ လက်ခံခြင်းသည် ပျော်ရွှင်မှု၏ တန်ပြန်လျှို့ဝှက်ချက်တစ်ခုဖြစ်ကြောင်း ပြသနိုင်ရပေမည်။ လက်ခံခြင်းဆိုတာ ဘဝနဲ့တွေ့ပြီး အဲဒီကနေ ရှေ့ကိုတက်လှမ်းခြင်းပါပဲ။ လက်ခံခြင်းသည် လက်ရှိ အခိုက်အတန့်၏ အခြေအနေမှန်ကို ကျွန်မတို့အား မြင်နိုင်စေသောကြောင့်၊ မသေချာမရေရာမှု၊ ကြောက်ရွံ့မှု သို့မဟုတ် အငြင်းအခုံများဖြင့် ကျန်ရှိနေသော ကာလအပိုင်းအခြားများ (သို့မဟုတ် ထိရောက်မှုမရှိ) မည့်အစား ရှေ့သို့ တက်လှမ်းနိုင်စေပါသည်။ လက်ခံခြင်းကို လေ့ကျင့်ရန်၊ ကျွန်မတို့သည် ပြဿနာရှိသော အခြေအနေတစ်ခုကို ခုခံနိုင်ရုံသာမက အခြေအနေနှင့်ပတ်သက်သည့် ကျွန်မတို့၏ စိတ်ခံစားချက်များ ကိုလည်း စွန့်လွှတ်လိုက်ပါ။ ဥပမာအားဖြင့်၊ သင့်အိမ်ထောင်ရေးသည် ယခုအချိန်တွင် အထူးစိန်ခေါ်မှုဖြစ်နေ ကြောင်း သင်တွေ့ရှိနိုင်သည်။ သင့်အိမ်ထောင်ဖက်—အပြစ်တင်သည့်နည်းနှစ်နည်း—ကို ဝေဖန်မည့်အစား၊ သင့်အိမ်ထောင်ရေးကို လက်ရှိအချိန်တွင် အေးအေးဆေးဆေး လက်ခံနိုင်သည်။ ၎င်းသည် သင်စိတ်ပျက်စရာ၊ စိတ်ပျက်စရာ သို့မဟုတ် ဝမ်းနည်းစရာအခြေအနေကြောင့် သင် မရှိတော့ဟု မဆိုလိုပါ။ လက်ခံခြင်း၏ ကြီးမားသော အစိတ်အပိုင်းမှာ ကျွန်မတို့၏ဘ၀တွင် ခက်ခဲသောအခြေအနေများ (နှင့် ခက်ခဲသောလူများ) နှင့် ပတ်သက်၍ ကျွန်မတို့ မည်သို့ခံစားရသည်ကို လက်ခံခြင်းပင်ဖြစ်သည်။ သို့သော် ကျွန်မတို့၏စိန်ခေါ်နေသော အိမ်ထောင်ရေးကို ယခုလက်ရှိဖြစ်နေသည့်အတိုင်း ဖြစ်ခွင့်ပေးကာ ၎င်းနှင့်ပတ်သက်သည့် ကျွန်မတို့၏ ခံစားချက်များကို အသိအမှတ်ပြုပေးခြင်းက ကျွန်မတို့ကိုရှေ့ဆက်ရန် ပိုမိုကောင်းမွန်သော အနေအထားတွင် ရှိနေစေပါသည်။ ရှင်းရှင်းလင်းလင်းပြောရလျှင် လက်ခံခြင်းသည် နုတ်ထွက်ခြင်းနှင့် မတူပါ။ အခြေအနေ တစ်ခုကို လက်ခံခြင်းက ဘယ်တော့မှ ပိုကောင်းလာမယ်လို့ မဆိုလိုပါဘူး။ အရာများသည် ထာဝရတည်မြဲ နေမည်ဟု ကျွန်မတို့ လက်မခံပါ။ လက်ရှိဖြစ်ပျက်နေသည့်အရာများကိုသာ ကျွန်မတို့ လက်ခံပါသည်။ ကျွန်မတို့၏ အိမ်ထောင်ရေး (သို့မဟုတ်) မိမိ မိသားစုအား ပိုမိုပျော်ရွှင်စေရန် ကျွန်မတို့လုပ်ဆောင်နိုင်သည်၊ တစ်ချိန်တည်းတွင်ပင် ဆက်ဆံရေး သို့မဟုတ် အခြေအနေများသည် ရှုပ်ထွေးနေသည်ဟု လက်တွေ့တွင် ခွင့်ပြုထားသည်။ ပိုကောင်းလာမယ်၊ ဖြစ်ကောင်းဖြစ်မယ်။ အခက်​အခဲ​တွေ​ကို ကြုံ​တွေ့​ရ​မှာ​ကို လက်ခံ​လေ့ကျင့်​ဖို့ ခက်​ခဲ​ပြီး ရှေ့​ကို​ဆက်​လှမ်း​ဖို့ အထိရောက်ဆုံး​နည်းလမ်း​ တစ်ခုလည်း​ဖြစ်​ပါသည်။

 

၂. သင့်ကိုယ်သင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံပါ။ 

ကမ္ဘာကြီးကို ပံ့ပိုးကူညီဖို့ အခုအချိန်မှာ သင့်မှာ အကောင်းဆုံးအရင်းအမြစ်က သင်ပါပဲ။ ထိုအရင်းအမြစ်များ ကုန်ခမ်းသွားသောအခါ၊ သင်၏တန်ဖိုး အရှိဆုံးအရာသည် ပျက်စီးသွားပါသည်။ တစ်နည်းဆိုရသော် ကျွန်မတို့၏ ခန္ဓာကိုယ်၊ စိတ် သို့မဟုတ် စိတ်ဝိညာဉ်များတွင် ရင်းနှီးမြုပ်နှံမှု နည်းပါးသောအခါ၊ ကျွန်မတို့၏ အကောင်းဆုံးဘဝများကို ဦးဆောင်ရန်အတွက် ကျွန်မတို့၏ မရှိမဖြစ်လိုအပ်သော ကိရိယာများကို ဖျက်ဆီးပစ်ပါသည်။ ကျွန်မတို့သည် မိမိကိုယ်ကို ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းမှုကို ဆိုင်းငံ့ထားသောအခါတွင် ကျွန်မတို့လူသားများသည် ကောင်းစွာ မလုပ်ဆောင်နိုင်ပေ။ ချိတ်ဆက်မှုနဲ့ အဓိပ္ပါယ်ဆောင်တဲ့ ဆက်ဆံ ရေးတွေကို ဆက်ထိန်းထားဖို့ လိုပါတယ်။ ပင်ပန်းတဲ့အခါ လုံလောက်တဲ့ အိပ်ချိန်နဲ့ အနားယူရမယ်။ ပျော်ပျော် ရွှင်ရွှင် ရယ်ရယ်မောမောနဲ့ ကစားရင်း အချိန်ဖြုန်းဖို့ လိုပါတယ်။ ကိုရိုနာဗိုင်းရပ်ကာလအတွင်း ကောင်းမွန်စွာ နေထိုင်နိုင်ရန် ပိုမိုကောင်းမွန်သောလမ်းညွှန်ချက် ပိုမိုကောင်းမွန်သော လမ်းညွှန်ချက် COVID-19 ရင်ဆိုင်နေရသော တစ်ဦးချင်း၊ မိဘများနှင့် ပညာပေးသူများအတွက် အလေ့အကျင့်များ၊ အရင်းအမြစ်များနှင့် ဆောင်းပါးများ စိတ်ရှုပ်မခံပါနဲ့- ကိုယ့်ကိုယ်ကို ဂရုစိုက်တာက တစ်ကိုယ်ကောင်းဆန်တာ မဟုတ်ပါဘူး။ တစ်ကိုယ်ကောင်းဆန်ခြင်းသည် မိမိကိုယ်ကို အာရုံစူးစိုက်မှုတစ်ခုဖြစ်သည်။ တစ်ကိုယ်ကောင်းဆန်သူတွေဟာ ငါ၊ ငါ၊ ငါ့လို စကားလုံးတွေသုံးပြီး သူတို့ကိုယ်သူတို့ ပြန်ရည်ညွှန်းလေ့ရှိပါတယ်။ ၎င်းတို့သည် ၎င်းတို့၏ ငယ်ရွယ်နုပျိုသော အလှကို ထိန်းသိမ်းရန် သို့မဟုတ် ဆိုရှယ်မီဒီယာပေါ်တွင် ၎င်းတို့၏ ပုံရိပ်ကို ပြုစု ပျိုးထောင်ခြင်းကဲ့သို့သော ပြင်ပပန်းတိုင်များကို လိုက်လျှောက်ကြသည်။ သူတို့သည် ငွေကြေး၊ အာဏာနှင့် အခြားသူများထံမှ ခွင့်ပြုချက်ပိုမိုရရှိရန် မကြာခဏငတ်မွတ်ကြပြီး ၎င်းတို့သည် အခြားသူများ၏စရိတ်စက သို့မဟုတ် ၎င်းတို့၏သမာဓိကိုသုံး၍ ဤအရာများကို လိုက်လျှောက်လိုစိတ်ရှိကြသည်။ ထိုကဲ့သို့ မိမိကိုယ်ကို အာရုံစိုက်ခြင်းသည် စိတ်ဖိစီးမှု၊ စိုးရိမ်ပူပန်မှု၊ စိတ်ဓာတ်ကျခြင်းနှင့် နှလုံးရောဂါကဲ့သို့သော ကျန်းမာရေး ပြဿနာများနှင့် ဆက်စပ်နေသည်။ ဒါကြောင့် တစ်ကိုယ်ကောင်းဆန်တာကို လုံးဝ မထောက်ခံပါဘူး။ ကျွန်မသည် မိမိကိုယ်ကို ပြုစုစောင့်ရှောက်ခြင်းနှင့် တစ်ကိုယ်ရည်တိုးတက်မှုကို အကြံပြုပါသည်။

 

၃. ကျန်းမာသော သက်တောင့်သက်သာရှိသောအရာများကို ရှာဖွေပါ။ 

ကျွန်မတို့ကိုယ်တိုင် ရင်းနှီးမြုပ်နှံနိုင်သော အရေးကြီးဆုံး နည်းလမ်းတစ်ခုမှာ မိမိကိုယ်ကို ကျန်းမာသော နည်းလမ်းများဖြင့် နှစ်သိမ့်ပေးခြင်းဖြစ်သည်။ ကျွန်မတို့သည် လိုက်လျောညီထွေနေရန်ဆိုလျှင်၊ ကျွန်မတို့သည် လုံခြုံပြီး လုံခြုံသည်ဟု ခံစားရမည်ဖြစ်သည်။ ကျွန်မတို့ မသေချာမရေရာသော သို့မဟုတ် မလုံခြုံဟု ခံစားရသောအခါ၊ ကျွန်မတို့၏ ဦးနှောက်သည် ကျွန်မတို့၏ dopamine စနစ်များကို အသက်သွင်းခြင်းဖြင့် ကျွန်မတို့ကို ကယ်တင်ရန် ကြိုးစားပါသည်။ ဤ dopamine အလျင်စလိုကြောင့် ဆုလာဘ်များရှာရန် ကျွန်မတို့အား လှုံ့ဆော်ပေးသည်၊ သွေးဆောင်မှုများကို ပို၍ဆွဲဆောင်သည်။ သင့်လျော်သော အိပ်ရာဝင်ချိန် အစား ဝိုင်အပိုတစ်ခွက်ကဲ့သို့ သင့်ဦးနှောက်က သင့်ကို သက်တောင့်သက်သာဖြစ်စေသော အရာတစ်ခုဆီသို့ တွန်းပို့နေသကဲ့သို့ စဉ်းစားကြည့်ပါ။ သို့မဟုတ် brownies ဒယ်အိုးတစ်ခုလုံး။ သို့မဟုတ် သင်၏ Amazon တွန်းလှည်းရှိ အပိုတစ်ခုခု။ သို့သော် ကျွန်မတို့၏ အာရုံကြောများကို သက်သာစေရန်အတွက် ဆိုရှယ်မီဒီယာ၊ နောက်အစားအစာ သို့မဟုတ် အရက်သောက်မည့်အစား၊ ကျွန်မတို့သည် ကျန်းမာသောနည်းလမ်းများဖြင့် မိမိကိုယ်ကို ကြိုတင်နှစ်သိမ့်ပေးသောအရာက  ပိုမိုကောင်းလှပါပေသည်။ သင့်ကိုယ်သင် နှစ်သိမ့်စေမည့် ကျန်းမာသောနည်းလမ်းများကို စာရင်းပြုစုပါ။ မျက်နှာဖုံးစွပ်ပြီး အိမ်နီးနားချင်းတစ်ယောက်နဲ့ ခရီးထွက်လို့ရလား။ သူငယ်ချင်းတစ်ယောက်နဲ့ ဖုန်းခေါ်ဖို့ စီစဉ်မလား။ သင်ကျေးဇူးတင်သောအရာကို ပြန်လည်သုံးသပ်ပါ။ ခဏလောက် တစ်ရေးတစ်မော အိပ်ခွင့်ပြုပါလား။ ပွေ့ဖက်ခြင်း သို့မဟုတ် ရယ်စရာ ကောင်းသော YouTube ဗီဒီယိုများ၊ နောက် စာအုပ်ဖတ်ခြင်းများကို သင် အသုံးပြုနိုင်ပါသည်။ ထိုအရာများသည် သေးငယ်သည်—သို့မဟုတ် ဇိမ်ကျကျပင်—ထင်ရသော်လည်း ၎င်းတို့သည် ကျွန်မတို့ကို ကျွန်မတို့ဖြစ်ချင်သည့် လူများဖြစ်အောင် ကူညီပေးသည်။

 

၄. သင်ထင်သမျှကို မယုံပါနဲ့။ 

ဘယ်သူမဆို သင် ပေးဖူးသမျှထဲမှာ မရှိမဖြစ်လိုအပ်တဲ့ စိတ်ဖိစီးမှုလျှော့ချနည်းကတော့ ငါထင်သမျှကို မယုံဖို့ဘဲ ဖြစ်နိုင်တယ်။ မသေချာ မရေရာသော အချိန်များတွင်၊ အဆိုးဆုံး အခြေအနေအတွက် ငြင်းခုံနေသော အတွေးများကို မယုံကြည်ရန် အထူးအရေးကြီးပါသည်။ အန္တရာယ်များကို ချိန်ဆပြီး သဘာဝဘေးအန္တရာယ်ကို တက်တက်ကြွကြွ ကာကွယ်နိုင်စေရန် အဆိုးဆုံးအခြေအနေများကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားရန် ကျွန်မတို့အတွက် အထောက်အကူဖြစ်နိုင်ပါသည်။ ဒါပေမယ့် ဒီစိတ်ဖိစီးစရာ အတွေးတွေကို ယုံကြည်တဲ့အခါ၊ ကျွန်မတို့ဟာ ခေါင်းထဲမှာပဲ ဆိုတာထက် အဆိုးဆုံး အခြေအနေဟာ လက်တွေ့ဘဝမှာ ဖြစ်ပျက်နေပြီလို့ စိတ်ခံစားမှုကို တုံ့ပြန်လေ့ရှိပါတယ်။ ကျွန်မတို့ အမှန်တကယ် မဆုံးရှုံးခဲ့သော အရာများအတွက် ဝမ်းနည်းပူဆွေးပြီး အမှန်တကယ် ဖြစ်မလာသော အဖြစ်အပျက်များကို တုံ့ပြန်ပါ။ ကျွန်မတို့သည် ကျွန်မတို့၏ အတွေးများဖြင့် ရိုးရိုးရှင်းရှင်း တစ်ယောက်တည်းနေချိန်တွင် ခြိမ်းခြောက်ခြင်း၊ ကြောက်လန့်ခြင်းနှင့် မလုံခြုံခြင်းတို့ကို ခံစားစေသည်။ အပျက်သဘောဆောင်သော ဖြစ်ရပ်များအပေါ် အမြင်ရရှိခြင်း၊ အပျက်သဘောဆောင်သော ဖြစ်ရပ်များအပေါ် ရှုမြင်သုံးသပ်ခြင်း၊ ခြေတစ်လှမ်းဆုတ်ပြီး သင့်ခံစားချက်များကို ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာခြင်းမရှိဘဲ ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာပါ။ ကျွန်မတို့၏ အဆိုးမြင်မှု ဘက်လိုက်မှုသည် ကျွန်မတို့ကို ကျရှုံးမှုအတွက်လည်း သတ်မှတ်ပေးနိုင်ပါသည်။ မျှော်လင့်ချက်များသည် မိမိကိုယ်ကို ပြည့်စုံစေသော အချက်တစ်ခု ဖြစ်လာနိုင်သည်။ ကျွန်မတို့သည် အဆိုးဆုံးကို မျှော်လင့်ထားသောအခါ၊ ကျွန်မတို့သည် အခွင့်အလမ်းများကို ဆုပ်ကိုင်ထားရန် သို့မဟုတ် စိန်ခေါ်မှုများကို တီထွင်ဖန်တီးနိုင်စွမ်းရှိ၍ ကြမ်းတမ်းစွာတုံ့ပြန်ရန် အလွန်ကြောက်လန့်ခြင်း သို့မဟုတ် စိတ်သဘောထားကြီးခြင်းတို့ကို ခံစားရတတ်သည်။ စိတ်ဖိစီးစရာ တွေးခေါ်မှုတိုင်းကို ဝယ်ယူမည့်အစား၊ ဖြစ်နိုင်သည့် အကောင်းဆုံး မြင်ကွင်းကို ကျွန်မတို့ တက်ကြွစွာ စိတ်ကူးကြည့်နိုင်ပါသည်။ ခြစားမှုများ အစားထိုးရန် ငွေရောင်အလွှာများကို ကျွန်မတို့ ရှာဖွေနိုင်သည်။ ယင်းက ကျွန်မတို့၏ သဘာဝ သဘောထားကို တန်ပြန်၍ အန္တရာယ်များနှင့် အနုတ်လက္ခဏာဆောင်သော အကျိုးဆက်များကို တန်ပြန်ချေပသည်။

 

၅. ဂရုပြုပါ။ 

မသေချာခြင်း၏ ဆန့်ကျင်ဘက်မှာ သေချာပါ။ တည်ရှိနေခြင်းဖြစ်သည်။ ကြောက်စရာကောင်းပြီး မသိတဲ့အနာဂတ်ကို စိတ်ကူးကြည့်မယ့်အစား၊ ကျွန်မတို့ရဲ့ အသက်ရှုလမ်းကြောင်းကို အာရုံစိုက်နိုင်ပါတယ်။ အဲဒီကနေ ကျွန်မတို့ကိုယ်တိုင် ဝင်ကြည့်လို့ရတယ်။ ဥပမာ လက်ဆေးတဲ့အခါတိုင်း၊ ကိုယ့်ကိုကိုယ် မေးနိုင်တယ်၊ အခုနေကောင်းလား? သင်ဘယ်လိုခံစားချက်တွေ ခံစားရလဲ ၊ သင့်ခန္ဓာကိုယ်မှာ ဘယ်နေရာမှာ ခံစားနေရလဲဆိုတာ သတိပြုပါ။ သင့်အတွေ့အကြုံကို သိချင်စိတ်နှင့် လက်ခံမှုကို ယူဆောင်လာပါ (#၁ ကိုကြည့်ပါ)။ အရာအားလုံးဟာ ကျွန်မတို့ရဲ့ထိန်းချုပ်မှုအောက်ရောက်သွားသလို ခံစားရရင်တောင်မှ ကျွန်မတို့အာရုံစိုက်တဲ့အရာကို ထိန်းချုပ်နိုင်ပါသေးတယ်။ သတင်း သို့မဟုတ် ဆိုရှယ်မီဒီယာသည် ကျွန်မတို့၏အသိဉာဏ်ကို အပိုင်စီးခြင်းမှ ကာကွယ်ရန် ကျွန်မတို့၏သတိပေးချက်များကို ပိတ်နိုင်သည်။ ကျွန်မတို့သည် ကျွန်မတို့၏ အတွင်းကမ္ဘာ၊ ယခုလက်ရှိ ဤနေရာတွင် အမှန်တကယ်ဖြစ်ပျက်နေသည့် အရာများကို အာရုံစိုက်ခြင်းဖြင့် ကျွန်မတို့၏ တွေးခေါ်မြော်မြင်မှုများနှင့် အဆိုးမြင်စိတ်ကူးများကို စွန့်လွှတ်နိုင်ပါသည်။ ကျွန်မတို့၏အတွင်း၌ ဖြစ်ပျက်နေသည့်အရာများကို ရှုမှတ်ခြင်းသည် ကျွန်မတို့၏ အတွင်းစိတ် အမှန်တရားကို ဆုံးဖြတ်ခြင်းမှ ရုန်းမထွက်နိုင်သော ပြင်ပ အမှန်တရား တစ်ခုဖြစ်သည်။ ၎င်းသည် ကျွန်မတို့အား တည်ငြိမ်မှု၊ ပွင့်လင်းမြင်သာမှုနှင့် တုံ့ပြန်နိုင်စွမ်းမရှိခြင်းကို မွေးမြူနိုင်စေပါသည်။

 

၆. သင့်အား ကယ်တင်ရန် တစ်စုံတစ်ဦးကို ရှာဖွေနေခြင်းကို ရပ်လိုက်ပါ။ 

ကျွန်မတို့သည် စွမ်းအားမရှိသကဲ့သို့ ပြုမူသောအခါတွင် ဒေါသ၊ အားကိုးရာမဲ့မှုနှင့် ချောင်ပိတ်မိသွားစေသည့် ဇာတ်ကြောင်းများတွင် ပိတ်မိနေတတ်ပါသည်။ ပြီးတော့ ငါတို့ရဲ့ဒုက္ခတွေကနေ ငါတို့ကို တခြားသူတွေ ကယ်တင်လိမ့်မယ်လို့ ငါတို့ မျှော်လင့်လာတယ်။ အခြားသူများ ကျွန်မတို့ကို နာကျင်စေသောအခါတွင် ကောင်းစွာ ခံစားရသော်လည်း ကယ်ဆယ်ရေးသမားအများစုသည် အမှန်တကယ်ပင် မကူညီကြပါ။ ကျွန်မတို့၏သူငယ်ချင်းများသည် ကျွန်မတို့အား ကယ်တင်လိုပေလိမ့်မည်—အခြားသူများကို ကူညီခြင်းသည် လူတို့ကို စိတ်ချမ်းသာစေသောကြောင့်—နှင့် ၎င်းတို့၏ ရည်ရွယ်ချက်များသည် မွန်မြတ်ပေမည်။ သို့သော် ကယ်တင်သူများသည် ကယ်တင်ရှင်များထက် သာလွန်သူများဖြစ်ကြပါသည်။ အကယ်၍ ကျွန်မတို့သည် ရုန်းရင်းဆန်ခတ် ဖြစ်နေပါက၊ သူတို့သည် ကျွန်မတို့၏ သူရဲကောင်းအဖြစ် ၎င်းတို့၏ အခန်းကဏ္ဍကို ဆက်လက်ထိန်းသိမ်းထားရမည်ဖြစ်ပြီး၊ သို့မဟုတ် ၎င်းတို့၏ ပြဿနာများမှ အာရုံလွှဲသွားနိုင်သည်။ ကယ်ဆယ်သူများသည် ကျွန်မတို့၏တစ်သက်တာအတွက် တာဝန်မယူခြင်းမှ ရှောင်ကြဉ်ရန် ခွင့်ပြုချက် ပေးလေ့ရှိသည်။ တစ်ဖက်တွင် စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ပံ့ပိုးပေးသော သူငယ်ချင်းများ (သို့မဟုတ် ကုထုံးဆရာများ) သည် ကျွန်မတို့၏ ပြဿနာများကို ဖြေရှင်းနိုင်စွမ်းရှိသည်ဟု မြင်မိပေသည်။ သူတို့က ကျွန်မတို့ကို မလိုချင်တဲ့အရာကို အာရုံစိုက်ဖို့ ကူညီပေးတဲ့ မေးခွန်းတွေမေးပါတယ်။ အတိုချုပ်ပြောရလျှင်- မသေချာ မရေရာမှုများကို အကောင်းဆုံးရင်ဆိုင်ဖြေရှင်းရန်၊ ကျွန်မတို့သည် မကျေနပ်ချက်များကို ရပ်တန့်ရန် လိုအပ်သည်။ ပြဿနာကို ပြေလည်အောင်ဖြေရှင်းပေးတဲ့အခါ လိုချင်တဲ့ရလဒ်တွေကို အာရုံစိုက်နိုင်ပါတယ်။ ဒီအရှုပ်အထွေးကို အကောင်းဆုံးဖြစ်အောင် ဘယ်လိုလုပ်မလဲ။ ဒီအခြေအနေမှာ ငါတို့ဘာတွေရနိုင်မလဲ။ ကျွန်မတို့သည် ကျွန်မတို့၏ အသက်တာအတွက် တာဝန်ယူသောအခါ၊ ကျွန်မတို့သည် ကျွန်မတို့လိုချင်သော ဘဝ ဖန်တီးခြင်းမှရရှိသည့် စစ်မှန်သောစွမ်းအားအတွက် သားကောင်၏မိစ္ဆာအာဏာကို လဲလှယ်ပေးပါသည်။

၇. ပရမ်းပတာထဲမှာ အဓိပ္ပါယ်ကိုရှာပါ။ 

လူမှုစိတ်ပညာပညာရှင်များက ကျွန်မတို့၏ဘဝများနှင့် သက်ဆိုင်သည့်အတိုင်း အဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုရာတွင် “ကျွန်မတို့၏ဘဝတွင် ရည်ရွယ်ချက်၊ တန်ဖိုးနှင့် သက်ရောက်မှုရှိသည်ဟု ကျွန်မတို့ခံစားရသည့် အတိုင်းအတာ၏ ဥာဏ်ပညာနှင့် စိတ်ခံစားမှုဆိုင်ရာ အကဲဖြတ်မှုတစ်ခု” အဖြစ် အဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုပါသည်။ ကျွန်မတို့လူသားများသည် အခြားသူများအပေါ် ကျွန်မတို့၏ အရေးပါမှုကြောင့် အကောင်းဆုံး လှုံ့ဆော်ခံရပါသည်။ ကျွန်မတို့သည် ကျွန်မတို့၏ကြိုးစားအားထုတ်မှုမှ တစ်စုံတစ်ဦးကို အကျိုးပြုနေကြောင်း သိသောအခါ ပို၍ ပို၍ ကောင်းလာပြီး— ကျွန်မတို့လုပ်နေသည့် အလုပ်အတွက် ပို၍ ပျော်ရွှင်ခံစား ရမည်ဖြစ်သည်။ ဥပမာအားဖြင့်၊ အကျပ်အတည်းဖြစ်နေသူများအတွက် မြင်သာထင်သာသော၊ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ သို့မဟုတ် သတင်းအချက်အလက်ဆိုင်ရာ ပံ့ပိုးမှုပေးသည့် ဆယ်ကျော်သက်များသည် ၎င်းတို့၏အသိုင်းအဝိုင်းနှင့် ပိုမိုခိုင်မာစွာချိတ်ဆက်မှုရှိသည်ဟု ခံစားရတတ်သည်။ တစ်ခါတစ်ရံ ကျွန်မတို့သည် မိမိကိုယ်ကို အလွန်အမင်းစဉ်းစားခြင်းကို ရပ်တန့်ပြီး အခြားသူများကို ပံ့ပိုးပေးသောအခါတွင် ကျွန်မတို့သည် ကောင်းကျိုးခံစားရကြောင်း ပြသပါသည်။ တိုးတက်မှု လိုအပ်သည့်အရာတစ်ခုကို ကျွန်မတို့ မြင်သောအခါ၊ ကျွန်မတို့၏နောက်တစ်ဆင့်မှာ ဖြေရှင်းချက်၏ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းဖြစ်ရန် ကျွန်မတို့ ကိုယ်တိုင်ကိုယ်ကျ လုပ်ဆောင်နိုင်သည့်အရာကို အသိအမှတ်ပြုရန်ဖြစ်သည်။ အဘယ်အရည်အချင်းများနှင့် အရည်အချင်းများ (သို့မဟုတ် အကျိုးစီးပွားမျှသာ) ကို ကျွန်မတို့ ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်သနည်း။ ကျွန်မတို့အတွက် အမှန်တကယ် အရေးကြီးသောအရာ၊ ကျွန်မတို့ မည်သို့ဝန်ဆောင်မှုပေးနိုင်မည်နည်း။ အဓိပ္ပါယ်နှင့် ရည်ရွယ်ချက်များသည် မျှော်လင့်ချက်၏ အရင်းမြစ်များဖြစ်သည်။ ကမ္ဘာကြီးက ကြောက်စရာလား ဒါမှမဟုတ် မသေချာမရေရာတဲ့ ခံစားချက်မျိုး ခံစားရတဲ့အခါ တခြားသူတွေအတွက် ငါတို့မှာ ဘာအဓိပ္ပာယ်ရှိလဲ၊ ရည်ရွယ်ချက်ရှိရှိ ခံစားချက်ကို သိတာက တခြားအရာတွေထက် ပိုကောင်းပါတယ်။ ထို့ကြောင့် ဤအကျပ်အတည်းပြီးဆုံးရန် စောင့်ဆိုင်းမနေပါနှင့်။ ကျွန်မတို့သည် ကာကွယ်ဆေးကို စောင့်ဆိုင်းနေစဉ် သင်၏ဆင်းရဲဒုက္ခအတွက် နုတ်ထွက်ခြင်းမပြုပါနှင့်။ မင်းအမြဲတမ်း ဘာလုပ်ချင်ခဲ့တာလဲ။ ဘာရလဒ်ကို မျှော်လင့်နေလဲ။ ဒီထဲမှာ လက်တွေ့ဘဝကို ဘယ်လိုဖန်တီးနိုင်မလဲ။ ထိုဘဝကို ရှင်သန်ပါ လို့ ပြောလိုက်ရပါတော့သည်။   

 

 

 

No comments:

Post a Comment