Saturday, February 26, 2022

ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများအသုံးပြုသည့် အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုဗျူဟာ 8 ခု

 Crisis communication planning is the key - S&A Communications

၁။ ရှင်းလင်းသော ရည်မှန်းချက်များ သတ်မှတ်ခြင်း။ 

 ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် အကျပ်အတည်းနှင့်ပတ်သက်သည့် ရှင်းလင်းပြတ်သားသော အသေးစိတ် ရည်မှန်းချက်များကို ချမှတ်ကြသည်။ ထိုသို့လုပ်ဆောင်ရန်၊ ၎င်းတို့သည် အကျပ်အတည်းကြောင့် ထိခိုက်နိုင် သည့် ပါတီများ၊ လူများ၊ ဖောက်သည်များ၊ ပေးသွင်းသူများ၊ အလုပ်ရှင်များနှင့် သက်ဆိုင်သူများ၏ အသေးစိတ် အချက်အလက်အားလုံးကို စုဆောင်းပါသည်။ အဲဒီနောက်မှာတော့ ပါတီတစ်ခုချင်းစီအပေါ် သက်ရောက်မှုရှိနိုင်တဲ့ ဆုံးရှုံးမှုတွေအတွက် ဖုံးကွယ်ဖို့ အစီအစဉ်တွေ ချမှတ်ခဲ့ပါတယ်။ သက်ရောက်မှုရှိသော ပါတီများသည် အမြဲတစေ ဆက်စပ်နေပါသည်။ လက်တွေ့ကျသော ရည်မှန်းချက်များအားလုံးကို စိတ်ထဲတွင်ထားပြီး၊ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် အသေးစိတ်ရေးသားထားသော ပုံစံအစီအစဉ်တစ်ခုကို ချမှတ်ပြီးနောက် ၎င်းအား ဥပဒေကြောင်းအရ အရေးယူမှုများနှင့် သက်ဆိုင်ရာစာရွက်စာတမ်းများဖြင့် အရန်သိမ်းဆည်းပါ။ လုပ်ငန်းနယ်ပယ်တစ်ခုစီနှင့် ပတ်သက်သည့် လုပ်ဆောင်မှုအားလုံးကို ဤအစီအစဥ်တွင် တိကျစွာဖော်ပြထားပါသည်။ ထို့နောက် ကုမ္ပဏီအတွင်းရှိ ချိတ်ဆက်သူနှင့် သက်ဆိုင်သူတိုင်းကို အစီအစဉ်ကို ထုတ်ပြန်ပါသည်။ လုပ်ငန်းရည်မှန်းချက်များအတိုင်း ရည်မှန်းချက်ကို ချိန်ညှိပြီး မွမ်းမံထားသည်။ အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအစီအစဥ်ကို ရေးသားသည့်အခါ ဥပဒေရေးရာနှင့် ဘဏ္ဍာရေးဆိုင်ရာ ကျွမ်းကျင်သူများ၏ တည်ရှိမှုနှင့် ၎င်းတို့၏ အခန်းကဏ္ဍသည် အမြဲတမ်းပါဝင်သည်။ အထူးသဖြင့် ကုမ္ပဏီတစ်ခုသည် အမြဲတမ်းချောမွေ့စွာ စီးဆင်းနေသောအခါတွင် အကျပ်အတည်းကို ခန့်မှန်းရန် မလွယ်ကူပါ။ ၎င်းသည် အကျပ်အတည်းကာလတွင် အမျိုးမျိုးသောအကျိုးဆက်များရှိသည့် ကုမ္ပဏီများကို ဗျူဟာများမချမှတ်ရန် ဆွဲဆောင်လေ့ရှိသည်။ ထို့ကြောင့်၊ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ၎င်းတို့၏ ကုမ္ပဏီရှိ ပြဿနာမှန်သမျှကို စီမံခန့်ခွဲရန် ၎င်းတို့၏ ရည်မှန်းချက်ပန်းတိုင်များကို တသမတ်တည်း ချမှတ်ပြီး ချိန်ညှိပါ။ ရည်မှန်းချက်များသည် မန်နေဂျာများအား ၎င်းတို့လုပ်ဆောင်ရမည့် လုပ်ငန်းတာဝန်များ၊ ဆက်သွယ်ရေးနှင့် ၎င်းတို့လုပ်ဆောင်ရမည့် သတင်းအချက်အလက်များကို အစီအစဉ်ဆွဲကာ ဖြစ်ပေါ်လာနိုင်ဖွယ်ရှိသော ခြိမ်းခြောက်မှုများကို ဖော်ထုတ်ရန် ကူညီပေးပါသည်။ စီမံကိန်းရေးဆွဲခြင်းသည် ကောင်းမွန်သော ဘဏ္ဍာရေး ရလဒ်များ အပါအဝင် ပိုမိုကောင်းမွန်သောရလဒ်များကို ဖြစ်ထွန်းစေပါသည်။

 

၂. ကတိကဝတ်ပြုသောအဖွဲ့ကိုတည်ဆောက်ပါ။ 

 အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုဗျူဟာကို ရှာဖွေခြင်းနှင့် ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်းခြင်းအတွက် ရည်စူးထားသော အဖွဲ့သည် အဖွဲ့အစည်းတစ်ခု၏အောင်မြင်မှုဆီသို့ ပထမဆုံးခြေလှမ်းဖြစ်သည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာ၏အဖွဲ့တွင် အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအတွက် တစ်ဦးတည်းတာဝန်ဖြစ်သည့် အမှုဆောင်အရာရှိများ ပါဝင်သည်။ အဖွဲ့သည် ကုမ္ပဏီကို ကြုံတွေ့ရနိုင်သည့် အကျပ်အတည်း အမျိုးအစားကို ကြိုပြောပြီး ဆွေးနွေးသည်။ ၎င်းတို့သည် အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအတွက် ကြိုတင်ခန့်မှန်းခြင်း၊ စီစဉ်ခြင်းနှင့် လိုအပ်သော လုပ်ဆောင်ချက်များကို လုပ်ဆောင်သည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာတွေက ဒီအသင်းကို အမြဲသတိထားပါ။ အဖွဲ့အား အများအားဖြင့် စီအီးအိုက ဦးဆောင်ပြီး အများအားဖြင့် ပြည်သူ့ဆက်ဆံရေးဌာန၏ အကြီးတန်း အဖွဲ့ဝင်နှင့် ၎င်း၏ အကြီးတန်းတရားဝင် အမှုဆောင်အရာရှိများက အကြံပေးကြသည်။ ငါတို့ဘာလို့ မင်းကို ငှားသင့်တာလဲ။ 5 အကောင်းဆုံး အဖြေ... x လက်ကျန်အချိန် -၅:၃၈ ငါတို့ဘာလို့ မင်းကို ငှားသင့်တာလဲ။ အကောင်းဆုံး အဖြေ ၅ ခု ထို့အပြင်၊ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ၎င်းတို့၏အဖွဲ့တွင် အကျပ်အတည်း စီမံခန့်ခွဲမှုကျွမ်းကျင်သူများ ပါဝင်သည်။ ကျွမ်းကျင်သူသည် အကြပ်အတည်းကို စီမံခန့်ခွဲရန် နည်းစနစ်များကို အဖွဲ့၀င်များအား လေ့ကျင့်ပေးသည်။ ၎င်းတို့သည် လုပ်ငန်းနှင့် ပတ်သက်သည့် ဖြစ်နိုင်သည့် ပြဿနာမှန် သမျှကို ဆွေးနွေး၊ အပ်ဒိတ်လုပ်ကာ ပြန်လည်သုံးသပ်သည်။ ၎င်းတို့သည် အပတ်စဉ် သုံးသပ်ချက်များကို လုပ်ဆောင်သည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ၎င်းတို့တွင် အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအဖွဲ့တစ်ခုရှိစေရန် တစ်ခုတည်းသောရည်ရွယ်ချက်မှာ ပွဲများကို စီမံခန့်ခွဲရန်နှင့် သင့်လျော်သောလုပ်ဆောင်ချက်များကို လုပ်ဆောင်ရန်ဖြစ်ကြောင်း သေချာစေပါသည်။ ၎င်းတို့သည် အရေးပေါ်အခြေအနေများစွာအတွက် အကျပ်အတည်း စီမံခန့်ခွဲမှုအစီအစဉ်ကို ပြင်ဆင်ကြသည်။ အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအဖွဲ့သည် အရေးပေါ် အခြေအနေတစ်ခုအတွင်း ခက်ခဲသောအချိန်ကိုဖြတ်ကျော်ကာ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများကို ကူညီပေးသည့် အချိန်နှင့် ကြိုးစားအားထုတ်မှုမတိုင်မီ ကြိုတင်စီစဉ်ခြင်းဖြစ်သည်။

 

၃. တသမတ်တည်း ပြောဆိုဆက်သွယ်မှုကို သေချာပါစေ။ 

ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ပွင့်လင်းပြီး ကောင်းမွန်သော ဆက်သွယ်ရေးကွန်ရက်ကို သေချာစေပါသည်။ ၎င်းတို့သည် ၎င်းတို့၏ဝန်ထမ်းများ၊ အများသူငှာ၊ ဖောက်သည်များနှင့် တရားဝင်ပါတီများနှင့် ပတ်သက်သော ဖြစ်နိုင်ချေရှိသော အန္တရာယ်များနှင့် အကျပ်အတည်းများအားလုံးကို ဆက်သွယ်ပေးသည်။ ထို့ကြောင့် ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ကုမ္ပဏီ၏အသံအဖြစ် လုပ်ဆောင်သည့် ကျွမ်းကျင်ပြီး လေ့ကျင့်ထားသော အကျပ်အတည်းဆိုင်ရာ ပြောရေးဆိုခွင့်ရှိသူကို ခန့်အပ်သည်။ သူ/သူမသည် မီဒီယာများနှင့် သာမန်ပြည်သူ လူထု၏ မေးခွန်းများနှင့် စိုးရိမ်စိတ်များဖြင့် ပါဝင်ပတ်သက်နေပါသည်။ ထို့အပြင် အကျပ်အတည်းသည် လူများနှင့် ဖောက်သည်များအပေါ် သက်ရောက်မှုရှိမည် ဆိုပါက ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် စာနယ်ဇင်းများ ပါ၀င်သည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် အမြဲတမ်း ရိုးသားပွင့်လင်းကြသည်။ အကယ်၍ အကျပ်အတည်း တစ်ခု ပြီးသွားပါက၊ ၎င်းတို့သည် အပျက်သဘောဆောင်သော လူသိရှင်ကြား အခြေအနေကို ပွင့်လင်း မြင်သာစွာဖြင့် ရှောင်ရှားကြသည်။ ပြဿနာတစ်ခုကို သိမ်သိမ်မွေ့မွေ့နှင့် အပြုသဘောဆောင်သော စိတ်ဖြင့် ကိုင်တွယ်သည်။ အထူးသဖြင့် အကျပ်အတည်းကာလများတွင် လုပ်သားအင်အားသည် နောက်ဆုံးထွက်ရှိ နေသည့် လုပ်ဆောင်မှုများနှင့်အတူ အမြဲတမ်း အပ်ဒိတ်လုပ်နေပါသည်။ ၎င်းတို့သည် မရှိမဖြစ်လိုအပ်ပြီး ကုမ္ပဏီ၏အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဟု ခံစားရသောကြောင့် ဝန်ထမ်းများကြားတွင် ရုတ်ရုတ်သဲသဲဖြစ်မှုနှင့် မလိုလားအပ်မှုများကို တားဆီးပေးသည့်အသိပေးချက်ဖြစ်သည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် အကျပ် အတည်း စီမံခန့်ခွဲမှု ဗျူဟာများတွင် အသေးစားတိုးတက်မှုတိုင်းအတွက် သက်ဆိုင်ရာ အဖွဲ့အစည်းများ အားလုံးကို အစောပိုင်းနှင့် အချိန်အခါအလိုက် အပ်ဒိတ်လုပ်ပါ။ ထို့အပြင် ၎င်းတို့တွင် အကျဉ်းချုပ် ဖော်ပြချက်များနှင့် လျော်ညီစွာ အဆင်သင့်ရှိနေပါသည်။ တရားဝင်ပြောရေးဆိုခွင့်ရှိသူနှင့် ခန့်အပ်တာဝန် ပေးသည့် ပြောရေးဆိုခွင့်ရှိသူတို့ကို တစ်မျက်နှာတည်းတွင် ထားရှိမည်ဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့်၊ သူတို့သည် အလွန်အကျွံ မစွန့်စားဘဲ ကောင်းမွန်ပြီး ရိုးသားသော ပြောဆိုချက်များကို ပေးကြသည်။ ထို့ကြောင့် ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ၎င်းတို့၏လုပ်ငန်းတွင် ထိရောက်သော ဆက်သွယ်မှုကို သေချာစေသည်။ ကောင်းမွန်သောဆက်သွယ်ရေးသည် ထိရောက်သော အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအတွက် အခြေခံအုတ်မြစ် ဖြစ်သည်။ ၎င်းသည် ဖောက်သည်များ၊ ဝန်ထမ်းများ၊ နှင့် လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်များအတွက် မသေချာမရေရာ မှုများနှင့် ရှုပ်ထွေးနေသည့်အချိန်အတွင်း ရှင်းရှင်းလင်းလင်းနှင့် ဦးတည်ချက်တို့ကို ပေးဆောင်သည်။

 


၄. အကျပ်အတည်းတစ်ခု၏မျှော်လင့်ချက် 

 မျှော်မှန်းချက်တွင် အကျပ်အတည်းဖြစ်ပွားနိုင်သည့်နေရာများကို ခွဲခြားသတ်မှတ်ခြင်း ပါဝင်သည်။ အကျပ်အတည်းကို ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်သည့် ခြေလှမ်းတိုင်း သို့မဟုတ် အမှားများကို သိရှိခြင်းလည်း ပါဝင်သည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ၎င်းတို့လုပ်ဆောင်သည့် အဆင့်တိုင်း၏ အကျိုးဆက်များကို စဉ်းစားကြသည်။ နည်းပညာ၊ ဥပဒေ၊ ငွေကြေး သို့မဟုတ် အနည်းငယ်သော အချက်အလက်များသည် ပြဿနာတစ်ခု၏ အရင်းအမြစ်ဖြစ်နိုင်သည်။ စွပ်စွဲမှုများ၊ လူသိရှင်ကြား ညစ်ညမ်းမှုများနှင့် အခြားသော အပျက်သဘော ဆောင်သည့် အပြုအမူမှန်သမျှကို ပေါ့ပေါ့တန်တန် ထင်မြင်ယူဆခြင်းသည် အကျပ်အတည်း၏ တည်ဆောက်ရေး ပိတ်ဆို့ခြင်း ဖြစ်နိုင်သည်။ လုံခြုံရေးချိုးဖောက်မှုများ၊ ပေါက်ကြားမှုနှင့် ဟက်ခ်များ ပါ၀င်သည့် ဆိုက်ဘာလုံခြုံရေးသည် ပြဿနာတစ်ခု၏ မီးတောက်ကို စတင်စေနိုင်သည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာ များတွင် အထူးသီးသန့် IT ဌာနတစ်ခု အမြဲရှိသည်။ ၎င်းတို့၏လျှို့ဝှက်အချက်အလက်များနှင့် လုပ်ငန်းဖလှယ်မှုအားလုံးကို ဘေးကင်းစေရန်အတွက် ၎င်းတို့တွင် အဆင့်မြှင့်တင်ထားသော IT နှင့် ကွန်ရက် လုံခြုံရေး တစ်ခုရှိသည်။ ကောင်းမွန်စွာ မကိုင်တွယ်နိုင်သော အကျပ်အတည်းတစ်ခုသည် ဆယ်စုနှစ်များစွာ ပင်ပင်ပန်းပန်း လုပ်ကိုင်ခဲ့ရပြီး ကုမ္ပဏီတစ်ခု၏ မှန်ကန်သောအမည်၊ စျေးကွက်တန်ဖိုးနှင့် အမှတ်တံဆိပ် တန်ဖိုးတို့ကို ပျက်စီးစေသည်။ အကျပ်အတည်းမှ အောင်ပွဲခံသော ကုမ္ပဏီသည် ၎င်း၏ လေးစားမှုနှင့် တန်ဖိုးကို မြှင့်တင်သည်။ အောင်မြင်မှုသည် ကုမ္ပဏီတွင် မနှစ်မြို့ဖွယ်အခြေအနေများကို ကိုင်တွယ် ဖြေရှင်းရန်အတွက် လိုအပ်သော လည်ပတ်ဆောင်ရွက်မှုများနှင့် လုပ်ငန်းစဉ်များရှိကြောင်း ပြသနေသည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် လက်ရှိလုပ်ဆောင်မှုနည်းလမ်းများကို မွမ်းမံပြင်ဆင်ခြင်းဖြင့် ကာကွယ်နိုင်သော အခြေအနေများကို သိရှိနားလည်စေရန် ကူညီပေးသည့် ပြဿနာတစ်ခုဖြစ်သည်။ သူတို့သည် ဖြစ်နိုင်ချေရှိသော တုံ့ပြန်မှုများ၊ အကောင်းဆုံးကိစ္စနှင့် အဆိုးဆုံးအခြေအနေများအကြောင်း စတင်စဉ်းစား ကြပြီး အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုဗျူဟာကို တီထွင်ကြသည်။

 

. ခံနိုင်ရည်ရှိမှုနှင့် အားနည်းချက်ကို လက်ခံခြင်း။ 

ခံနိုင်ရည်ရှိခြင်းသည် အခက်အခဲများမှ လျင်မြန်စွာ ပြန်လည်ကောင်းမွန်လာစေရန် ကျွမ်းကျင်မှုဖြစ်သည်။ Vulnerability သည် အန္တရာယ်ရှိသော ဖြစ်ရပ်တစ်ခု ဖြစ်ပွားချိန်တွင် လူတစ်ဦးမှ ဆိုးရွားစွာ တုံ့ပြန်နိုင်သည့် အတိုင်းအတာဖြစ်သည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် သွက်လက်ပြီး ခံနိုင်ရည်ရှိသည်။ ၎င်းတို့သည် အချက်အလက် အကန့်အသတ်ဖြင့် အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုဗျူဟာအတွက် ခက်ခဲသော ဆုံးဖြတ်ချက်များ ချသည်။ ၎င်းတို့သည် ဤအမြန်ဆုံးဖြတ်ချက်များအပေါ်အခြေခံ၍ ထွက်ပေါ်လာသော ရလဒ်များကို ဖြတ်ကျော်ရန် အမြဲတမ်းပြင်ဆင်နေပါသည်။ အဖွဲ့နှင့် ကုမ္ပဏီကို ဦးဆောင်ရန် ယုံကြည်မှုရှိခြင်းသည် အကျပ်အတည်း စီမံခန့်ခွဲမှုအတွက် အရေးကြီးသော ခြေလှမ်းဖြစ်သည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် အလုပ်လုပ်သော မှတ်ဉာဏ်ကောင်းရှိခြင်းဖြင့် ခံနိုင်ရည်ရှိခြင်းကို လေ့ကျင့်ကြသည်။ ကောင်းမွန်သော မှတ်ဉာဏ်သည် ၎င်းတို့အား အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုဗျူဟာတစ်ခုအပေါ် အာရုံစိုက်နိုင်ပြီး ၎င်းကိုစီမံခန့်ခွဲရန် ထိထိရောက်ရောက် စီစဉ်နိုင်စေပါသည်။ ထို့အပြင် ၎င်းတို့သည် ၎င်းတို့၏ ဝန်ထမ်းများ၊ ဝန်ထမ်းများ၊ ဖောက်သည်များနှင့် သက်ဆိုင်သူများနှင့် ပံ့ပိုးကူညီသော ဆက်ဆံရေးကို ပြုစုပျိုးထောင်ပေးသည်။ ဝန်ထမ်းများအကြား မှန်ကန်သောဆက်ဆံရေးသည် ပိုမိုအားစိုက်ထုတ်ရန် လိုအပ်သည့် နယ်ပယ်များကို ထိရောက်စွာ ဖော်ထုတ်နိုင်သောကြောင့် အကျပ်အတည်းကို စီမံခန့်ခွဲရန် မဟာဗျူဟာများကို ဆွေးနွေးပါ။ အဖွဲ့အစည်းတစ်ခုအတွင်း ကောင်းမွန်သောဆက်ဆံရေးသည် အသင်းအဖွဲ့အတွင်း စည်းလုံးညီညွတ်မှုနှင့် အဖွဲ့လိုက်လုပ်ဆောင်မှုကို ဖန်တီးပေးသောကြောင့် ဆုံးဖြတ်ချက်ချရာတွင် ပိုမိုမြန်ဆန်စေသည်။ ဆုံးဖြတ်ချက် အားလုံးသည် လိုချင်သောရလဒ်များဆီသို့ ဦးတည်သည်မဟုတ်ကြောင်း အသိအမှတ်ပြုသောကြောင့် ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် အားနည်းချက်ကို လက်ခံကြသည်။ Exposure သည် ၎င်းတို့အား အဆိုးဆုံးအတွက် ကြိုတင်ပြင်ဆင်ရန် ကူညီပေးပြီး ကံဆိုးမှုတစ်ခုအတွက် အစီအမံအားလုံးကို ထည့်သွင်းပါ။ ထိပ်ပိုင်းမန်နေဂျာများ တုန်လှုပ်ခြောက်ခြားခြင်းမှ ကာကွယ်နိုင်သောကြောင့် ပြဿနာအတွက် ကြိုတင် ပြင်ဆင်ခြင်းသည် မရှိမဖြစ်လိုအပ်ပါသည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ၎င်းတို့၏ ကုမ္ပဏီတွင်း အကျပ်အတည်းကို စီမံခန့်ခွဲရန် ခံနိုင်ရည်ရှိမှုနှင့် အားနည်းချက်ကို အသုံးချသည်။ ပြဿနာတစ်ခုအကြောင်း သက်ဆိုင်ရာနှင့် နောက်ဆုံးပေါ် အချက်အလက်များဖြင့် ၎င်းတို့သည် လျော်ညီစွာ တုံ့ပြန်သည်။ အားနည်းချက်နှင့် ခံနိုင်ရည်ရှိမှုသည် အထိတ်တလန့်နှင့် အလျင်စလို ဆုံးဖြတ်ချက်များကို အနည်းဆုံး ဖြစ်အောင် ထိန်းထားနိုင်ပြီး၊ အကျပ်အတည်းတုံ့ပြန်မှုကို တိုးတက်စေသည်။

 

၆. ကြိုတင်ကာကွယ်ရေးအစီအမံများ ချမှတ်ခြင်း။ 

 ကြိုတင်ကာကွယ်ခြင်းသည်ကုသခြင်းထက်ပို ထိရောက်သည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ချမှတ်ထားသည့် ရည်မှန်းချက်များမှ ကုမ္ပဏီတွင် ရင်ဆိုင်ရမည့် အကျပ်အတည်းကို ခန့်မှန်းကြသည်။ ပြဿနာကို ကာကွယ်ရန်၊ ၎င်းတို့သည် ၎င်းတို့၏ အလုပ်များကို ခင်းကျင်းပြီး သတ်မှတ်ရက်၊ ဥပဒေရေးရာနှင့် ဘဏ္ဍာရေးဆိုင်ရာ ကိစ္စရပ်များကို အချိန်နှင့်တပြေးညီ ထိန်းသိမ်းထားကြောင်း သေချာစေသည်။ ၎င်းတို့သည် ရှိပြီးသား လုပ်ငန်း ဆောင်တာများနှင့် နည်းစနစ်များကို ပြောင်းလဲရုံဖြင့် ရှောင်ရှားနိုင်သော အထောက်အထားပြဿနာကို ၎င်းတို့၏အဖွဲ့နှင့် ဆွေးနွေးကြသည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ၎င်းတို့၏ ကုမ္ပဏီ၏ အတွေးအခေါ်များ၊ မူဝါဒများနှင့် မဟာဗျူဟာများကို အကဲဖြတ်ပါသည်။ ပျောက်ဆုံးနေသော နောက်ဆုံးရက် အန္တရာယ်ရှိ သည့်အခါတိုင်း ၎င်းတို့၏ သက်ဆိုင်သူများကို အကြောင်းကြားပါ။ ၎င်းတို့သည် သက်ဆိုင်သူများကို နှိမ့်ချရန် နည်းစနစ်များကို ထပ်မံအသုံးပြုကာ ကြို့ထိုးခြင်းအတွက် စစ်မှန်သော အကြောင်းပြချက်ရှိသည်။ ကိစ္စ အများစုတွင်၊ အရေးကြီးသောအသေးအမွှားကိစ္စများကို မသိခြင်းကြောင့် အကျပ်အတည်းတစ်ခု ဖြစ်ပေါ်လာသည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ၎င်းကိုအမြဲတမ်းရှောင်ရှားပြီး ကုမ္ပဏီရှိပြဿနာအားလုံးကို ဂရုစိုက်ပါ။ သူတို့က HR ကို ခေတ်မီအောင် ထိန်းသိမ်းထားပြီး ကောင်းကောင်း လေ့ကျင့်ပေးတယ်။ ထို့အပြင် ၎င်းတို့တွင် အကျပ်အတည်းကို ရှာဖွေသည့် သီးသန့်အဖွဲ့တစ်ခုရှိသည်။ PR အဖွဲ့သည် အခက်အခဲနှင့် အချိန်အနည်းငယ်အတွင်း အမှားအယွင်းမရှိ မထင်မှတ်နိုင်သော ဘေးအန္တရာယ်များဆီသို့ ဦးတည်သွား နိုင်သောကြောင့် PR အဖွဲ့သည် ၎င်းတို့၏ ကစားပွဲ၏ ထိပ်ဆုံးတွင် အမြဲရှိနေပါသည်။ အကျပ်အတည်းတစ်ခု ဖြစ်ပွားပြီးနောက် အခြေအနေကို ဖြေရှင်းရန်ထက် ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများက အကျပ်အတည်းမဖြစ်အောင် တားဆီးရန် ပိုမိုလွယ်ကူသည်ဟု ယုံကြည်ကြသည်။ ထို့ကြောင့် ၎င်းတို့သည် ဖြစ်ပေါ်လာနိုင်ချေရှိသော ပြဿနာများကို သုတေသနပြုကာ တားဆီးကာကွယ်ရမည့် မဟာဗျူဟာကို ဆုံးဖြတ်ရာတွင် သက်ဆိုင်ရာပါတီများအားလုံး ပါဝင်ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ကြရသည်။ အသင်းသည် အခြေအနေနှင့် ကိုက်ညီစေရန် အခါအားလျော်စွာ သတ်မှတ်ထားသော ရည်မှန်းချက်များကို အပ်ဒိတ်လုပ်ရန် သေချာပါသည်။ အကျပ်အတည်း ဖြစ်ပေါ်လာသောအခါတွင် ၎င်းတို့အား စီမံခန့်ခွဲရာတွင် အဆင့်များအားလုံး တပ်ဆင်ထား သောကြောင့် မှန်ကန်သော စီမံခန့်ခွဲမှုသည် ၎င်းတို့အား ယုံကြည်မှုရှိစေသည်။

 

၇. အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုတာဝန်များကို သင့်လျော်စွာတာဝန်ပေးအပ်ခြင်း။ 

 ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ၎င်းတို့၏အဖွဲ့၀င်များကို တာဝန်များပေးအပ်သည့်အခါ အမြဲတမ်း စိတ်အား ထက်သန်ကြသည်။ ဒီလိုလုပ်တဲ့အခါ အနည်းငယ် မှားယွင်းတာက လုပ်ငန်းကို အကြီးအကျယ် ထိခိုက်နိုင် ပါတယ်။ အဖွဲ့ဝင်တစ်ဦးစီသည် ၎င်းအား ကိုင်တွယ်နိုင်မှုစွမ်းရည်အလိုက် တာဝန်ပေးအပ်ထားကြောင်း သေချာစေသည်။ ၎င်းတို့သည် အမှားအယွင်းများမဖြစ်ပွားစေရန် အဖွဲ့အစည်းအား ကျင့်ဝတ်သိက္ခာရှိရှိ လုပ်ဆောင်နေကြောင်း သေချာစေသည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် လုပ်ဆောင်ချက်လမ်းကြောင်းတစ်ခုကို သတ်မှတ်သောအခါတွင် ခေါင်းဆောင်မှုပေးသည်။ ၎င်းတို့သည် အရင်းအမြစ်များ ပိုမိုလိုအပ်ခြင်းကဲ့သို့သော အကျပ်အတည်းအဖွဲ့ရင်ဆိုင်ရမည့် အဆင့်မြင့်အတားအဆီးများကို ရှင်းလင်းပေးပါသည်။ ၎င်းတို့သည် အဓိကသက်ဆိုင်သူများနှင့် ဆက်သွယ်ပြီး အရေးပေါ်အခြေအနေအစီအစဉ်များကို အကဲဖြတ်ပါသည်။ ထို့အပြင်၊ ၎င်းတို့သည် မြင့်မားသောအဆင့်သက်ရောက်မှုများ၏ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုကို စောင့်ကြည့်ခွဲခြမ်း စိတ်ဖြာကာ အဖွဲ့အစည်း၏ဂုဏ်သိက္ခာကို ကာကွယ်ပေးပါသည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ငွေကြေး အပျက်အစီးများကို ကန့်သတ်ထားပြီး အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုဗျူဟာများချမှတ်ရန် လိုအပ်သော ထူးထူး ခြားခြား ငွေများကို ထုတ်ပေးပါသည်။ အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုတွင် သက်ဆိုင်သူများသည် အရေးကြီးသော အခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်ပါသည်။ ထို့ကြောင့်၊ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် အကျပ်အတည်းကို ထိထိ ရောက်ရောက် ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်းနိုင်စေရန် သေချာစေရန်နှင့် လုပ်ငန်းတာဝန်များကို သင့်လျော်စွာ ခန့်အပ် တာဝန်ပေးခြင်းတို့ကို အောင်မြင်စေရန် ဂရုစိုက်ပါသည်။

 

၈. အလုပ်သမားများအား လေးမြတ်ခြင်းနှင့် အသိအမှတ်ပြုခြင်း။ 

ဝန်ထမ်းများသည် အကြပ်အတည်းတစ်ခုအတွင်း အဖွဲ့အစည်းတစ်ခု၏အောင်မြင်မှုကို သေချာစေရန်အတွက် လိုအပ်သည့်လုပ်ဆောင်မှုများအားလုံးကို လုပ်ဆောင်ပြီး အပိုမိုင်များ လျှောက်သွားခဲ့သည်။ ဒါကြောင့် သူတို့ရဲ့ ကြိုးစားအားထုတ်မှုကို လေးစားဖို့ လိုပါတယ်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် အသေးအမွှားဖြစ်စေ အဓိကဖြစ်စေ ပါဝင်ခဲ့သည့် အဖွဲ့ဝင်တစ်ဦးစီ၏ ကြိုးစားအားထုတ်မှုကို အမြဲအသိအမှတ်ပြုသည်။ ဆုလာဘ် များသည် လာမည့်အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုလုပ်ငန်းစဉ်တွင် အဖွဲ့၀င်များကို ပိုမိုကြိုးစားလုပ်ဆောင်ရန် လှုံ့ဆော်ပေးပါသည်။ အကြပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုလုပ်ငန်းစဉ်တွင် သူ/သူမလုပ်ဆောင်ခဲ့သော အလုပ်အရ အဖွဲ့ဝင် တစ်ဦးစီအား လက်ဆောင်ပေးခြင်းဖြင့် အဖွဲ့၀င်များအား ကျေးဇူးတင်ရှိပါသည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာ များသည် အသင်းအဖွဲ့ဝင်များအား ထူးထူးခြားခြား ဆုတ်ခွာမှုတစ်ခု ထပ်မံကမ်းလှမ်းသည်။ ပြန်လည်ဆုတ်ခွာ ချိန်တွင် ၎င်းတို့သည် အဖွဲ့ဝင်များအား တာဝန်များကို ပိုမိုလွှဲအပ်ပြီး ၎င်းနှင့်ထိုက်တန်သော အဖွဲ့ဝင်များကို ရာထူးတိုးပေးသည်။ ထို့နောက် ၎င်းတို့သည် ဗျူဟာမြောက်သုံးသပ်ချက်တစ်ခုပြုလုပ်ပြီး အကျပ်အတည်းကို ကြိုတင်ခန့်မှန်းရန် အသုံးပြုသည့်နည်းလမ်းနှင့် လွတ်သွားသော သို့မဟုတ် လျစ်လျူရှုထားသော အဆင့် များကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားပါ။ ၎င်းတို့သည် အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအစီအစဉ်၏ ထိရောက်မှု၊ ကောင်းမွန် သော အခြေအနေများနှင့် တိုးတက်မှုလိုအပ်သည့် နယ်ပယ်များကို ထပ်မံစစ်ဆေးကြသည်။ အဖွဲ့ဝင်တိုင်းသည် သတ်မှတ်ထားသော အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအစီအစဉ်အပေါ် ၎င်းတို့၏အမြင်များကို တင်ပြခွင့်ရှိပြီး သုံးသပ်ချက်တစ်ခုစီကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားပါသည်။ ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ၎င်းတို့ကို ပိုမိုကြိုးစားလုပ်ဆောင်ရန် လှုံ့ဆော်ပေးသောကြောင့် ၎င်းတို့၏အဖွဲ့၀င်များကို ဆုချီးမြှင့်ပြီး အသိအမှတ် ပြုကာ ရလဒ်အနေဖြင့် ကုမ္ပဏီ၏အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအဆင့် တိုးလာပါသည်။ ဆုလာဘ်များသည် ဝန်ထမ်းများအား ကောင်းမွန်သောအလုပ်တစ်ခုကို လုပ်ဆောင်နေကြောင်း၊ ဝန်ထမ်းများ၏ စိတ်ဓာတ်ကို မြှင့်တင် ပေးကာ ဝန်ထမ်းများ၏ သစ္စာစောင့်သိမှုကို မြှင့်တင်ပေးပြီး ပံ့ပိုးပေးသည့် အလုပ်ပတ်ဝန်းကျင်ကို ပံ့ပိုးပေးကြောင်းကိုလည်း ဝန်ထမ်းများအား အသိပေးစေသည်။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် အကျပ်အတည်း စီမံခန့်ခွဲမှုသည် အလွန်သိမ်မွေ့သောနယ်ပယ်ဖြစ်ပြီး ၎င်းကိုအောင်မြင်စွာစီမံခန့်ခွဲရန် အလွန်ကောင်းမွန်သော အသိပညာလိုအပ်သောကြောင့်ဖြစ်သည်။ အဖွဲ့ဝင်တစ်ဦးစီသည် ပေးအပ်ထားသော နယ်ပယ်နှင့် ပတ်သက်၍ ယုံကြည်မှုရှိရန် လိုအပ်ပါသည်။ သင့်လျော်သောသတ်မှတ်ခြင်းသည် အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုလုပ်ငန်းစဉ်ကို စီမံခန့်ခွဲနိုင်စေပြီး ယုံကြည်စိတ်ချရစေသည်။

 

နိဂုံး 

အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအစီအစဉ်တစ်ခုဖန်တီးခြင်းသည် မန်နေဂျာတိုင်းအတွက် မရှိမဖြစ်လိုအပ်ပါသည်။ သို့သော်၊ အကျပ်အတည်းတစ်ခုဖြစ်ပွားသောအခါတွင် မည်သည့်အရာဖြစ်မည်ကို သတ်မှတ်ဖော်ပြသည့် လုပ်ဆောင်မှုအစီအစဉ်တစ်ခုလည်း ရှိရပါမည်။ လုပ်ငန်းတစ်ခုအောင်မြင်ပြီး အမြတ်အစွန်းရရှိရန်အတွက် ထိပ်တန်းမန်နေဂျာများသည် ဖြစ်ပေါ်လာနိုင်သည့်အကျပ်အတည်းအတွက် လုံလောက်စွာပြင်ဆင်ထားရန် လိုအပ်ပါသည်။ ဤသည်မှာ အကျပ်အတည်း အခြေအနေများကို ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်းရန်အတွက် လိုအပ်သော အရင်းအမြစ်များ စုဆောင်းခြင်းနှင့် စီစဉ်ခြင်း၏ အလုပ်သင်များဖြစ်သည်။ ထို့အပြင် အကြပ်အတည်း အခြေအနေများကို ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်းရန် ၎င်းတို့၏ဝန်ထမ်းများကို လေ့ကျင့်သင်ကြားပေးသင့် သည်။ မန်နေဂျာတစ်ဦးအနေဖြင့်၊ သင်၏ အကျပ်အတည်းစီမံခန့်ခွဲမှုအစီအစဉ်သည် တိကျပြီး ခေတ်မီကြောင်း သေချာစေရန် အရေးကြီးပါသည်။ အချိန်တိုင်း ပြင်ဆင်ထားပါ၊ သင့်လုပ်ငန်းလည်ပတ်မှုများကို ပုံမှန် စစ်ဆေးပြီး အမြဲမပြတ်သတိရှိရန် သေချာပါစေ။ ဤအဆင့်များအားလုံးကို စိတ်ထဲတွင်ထားခြင်းဖြင့် သင့်လုပ်ငန်းသည် အနာဂတ်တွင် မည်သည့်အကျပ်အတည်းကိုမဆို ကျော်လွှားနိုင်မည်ဖြစ်သည်။        

No comments:

Post a Comment