Friday, May 6, 2022

သက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာဆိုသည်မှာ ....


အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာ သို့မဟုတ် အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာနှင့် လေ့ကျင့်ရေး (VET) သည် အသက်မွေးဝမ်းကြောင်း ပညာနှင့် နည်းပညာဆိုင်ရာ ပညာရေး (CTE) ဟုခေါ်သော သင်ယူသူများကို လက်စွဲ သို့မဟုတ် လက်တွေ့လုပ်ဆောင်မှုများတွင် အခြေခံထားသည့် အလုပ်အကိုင်များအတွက် သင်ယူသူများကို အစဉ်အလာအရ ပညာရပ်မဟုတ်သည့်အပြင် သီးခြားကုန်သွယ်မှု၊ အလုပ်အကိုင် သို့မဟုတ် အသက်မွေးဝမ်း ကြောင်းနှင့် လုံးဝသက်ဆိုင်သည့်၊ ထို့ကြောင့် သင်ယူသူပါဝင်သည့် ဝေါဟာရဖြစ်သည်။ သင်ယူသူသည် နည်းစနစ် သို့မဟုတ် နည်းပညာအုပ်စုတစ်ခုတွင် ကျွမ်းကျင်မှုကို တိုက်ရိုက်တိုးတက်စေသောကြောင့် တစ်ခါတစ်ရံတွင် ၎င်းအား နည်းပညာဆိုင်ရာပညာရေးဟု ခေါ်ဆိုပါသည်။ ယေဘုယျအားဖြင့် အသက်မွေးဝမ်း ကြောင်းနှင့် အသက်မွေးဝမ်းကြောင်းကို အပြန်အလှန်သုံးကြသည်။ အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာကို သင်ကြားရေးဆိုင်ရာ အသိပညာအဖြစ် ခွဲခြားသတ်မှတ်နိုင်သည်။ သီအိုရီနှင့် စိတ္တဇအယူအဆဆိုင်ရာ အသိပညာ၊ အထက်တန်းပညာရေး၏ ဝိသေသကို အာရုံစိုက်နိုင်သည့် အများအားဖြင့် ပိုမိုကျယ်ပြန့်သော သိပ္ပံပညာနယ်ပယ်တွင် ပညာရေးတွင် အသုံးပြုသည့် ကြေငြာအသိပညာနှင့် ဆန့်ကျင်ဘက်ဖြစ်နိုင်သည်။ 

     

အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာသည် အလယ်တန်း သို့မဟုတ် အလယ်တန်းအဆင့်တွင် ဖြစ်နိုင်ပြီး အလုပ်သင်စနစ်နှင့် အပြန်အလှန် အကျိုးပြုနိုင်သည်။ အသက်မွေးဝမ်းကြောင်းပညာကို ကြိုတင်သင်ယူမှုနှင့် အထက်တန်းပညာရေးအတွက် တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းပညာရေးဆိုင်ရာ ခရက်ဒစ် (ဥပမာ တက္ကသိုလ်တစ်ခုတွင်) ခရက်ဒစ်အဖြစ် အသိအမှတ်ပြုမှုဖြင့် အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာကို အသိအမှတ်ပြုနိုင်သည်၊ မည်သို့ပင်ဆိုစေကာမူ အဆင့်မြင့်ပညာရေး၏ ရိုးရာအဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုချက်အောက်တွင် ၎င်း၏ကိုယ်ပိုင်ပုံစံဖြင့် ထည့်သွင်းစဉ်းစားခဲပါသည်။ နှစ်ဆယ်ရာစုအကုန်အထိ၊ အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာသည် ဥပမာ၊ မော်တော်ဆိုင်ကယ် စက်ပြင်ဆရာ သို့မဟုတ် ဂဟေဆော်ခြင်းကဲ့သို့သော သီးသန့်အရောင်းအ၀ယ်များကို အာရုံစိုက်ခဲ့ပြီး ထို့ကြောင့် အောက်ခြေလူမှုရေးလူတန်းစားများ၏ လှုပ်ရှားမှုများနှင့် ဆက်စပ်နေပါသည်။ 

အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာသည် အသက်အရွယ်ကြီးရင့်သော အလုပ်သင်ပညာရေးစနစ်နှင့် ဆက်စပ်နေ သည်။ သို့သော်လည်း လုပ်သားဈေးကွက်သည် ပိုမိုထူးခြားလာပြီး စီးပွားရေးများသည် ကျွမ်းကျင်မှု အဆင့်များ မြင့်မားလာခြင်းကြောင့် အစိုးရများနှင့် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများသည် အများသူငှာ ထောက်ပံ့ထား သော သင်တန်းကျောင်းများနှင့် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများအတွက် ထောက်ပံ့ထားသော အလုပ်သင် သို့မဟုတ် လေ့ကျင့်ရေး အစပျိုးမှုများမှတစ်ဆင့် အနာဂတ်အသက်မွေးဝမ်းကြောင်း ပညာရေးအတွက် ပိုမိုရင်းနှီးမြှုပ်နှံ လာကြသည်။ အလယ်တန်းလွန်အဆင့်တွင် သက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာကို ပုံမှန်အားဖြင့် နည်းပညာ တက္ကသိုလ် တစ်ခု သို့မဟုတ် ဒေသဆိုင်ရာအသိုင်းအဝိုင်းကောလိပ်မှ ပံ့ပိုးပေးသည်။

 

No comments:

Post a Comment