Saturday, December 11, 2021

Marketing နှင့် Advertising ကွာခြားချက်

difference between marketing and advertising 

Marketing ဆိုတာဘာလဲ။ 

 ရိုးရှင်းသောအသုံးအနှုန်းဖြင့် စျေးကွက်ရှာဖွေခြင်းဆိုသည်မှာ ကုမ္ပဏီတစ်ခုနှင့် ၎င်း၏ပစ်မှတ် ပရိသတ်ကြား ဆက်သွယ်ရေးနည်းလမ်းကို ရည်ညွှန်းပါသည်။ American Marketing Association က ၎င်းကို "ဖောက်သည်များ၊ လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်များနှင့် လူ့အဖွဲ့အစည်းများအတွက် ကြီးမားသောတန်ဖိုးရှိသော ဖန်တီးမှုများ၊ ဆက်သွယ်ခြင်း၊ ပေးပို့ခြင်းနှင့် ဖလှယ်ခြင်းဆိုင်ရာ ကမ်းလှမ်းမှုများ ပြုလုပ်ခြင်းအတွက် လုပ်ဆောင်ချက်၊ အဖွဲ့အစည်းများနှင့် လုပ်ငန်းစဉ်များ" အဖြစ် သတ်မှတ်သည်။ စျေးကွက်ရှာဖွေရေးတွင် စျေးကွက်ခွဲဝေခြင်း၊ ပစ်မှတ်အုပ်စုခွဲခြားခြင်းနှင့် စျေးကွက်ခွဲခြမ်း စိတ်ဖြာခြင်း ကဲ့သို့သော နည်းစနစ်များ ပါ၀င်သည် စျေးကွက်ရှာဖွေခြင်း၏ အဓိကအကျဆုံး အချက်လေးချက်မှာ ကုန်ပစ္စည်း၊ ဈေးနှုန်း၊ နေရာနှင့် အရောင်းမြှင့်တင်ရေးတို့ဖြစ်သည်။ ဤအရာများကို စျေးကွက် ရှာဖွေသူ E. Jerome McCarthy မှ မိတ်ဆက်ပေးခဲ့သည်။ ဤအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုစီအတွက် ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာ ချက်ကို အောက်တွင်ကြည့်ပါ။

 

ထုတ်ကုန် (Product)

ထုတ်ကုန်တစ်ခုသည် စားသုံးသူများ၏ လိုအပ်ချက်များကို ဖြည့်ဆည်းပေးသည့် အရာတစ်ခုအဖြစ် ရှုမြင်ပါသည်။ ၎င်းသည် မြင်သာထင်သာရှိသော ကောင်းသော သို့မဟုတ် မမြင်နိုင်သော ဝန်ဆောင်မှုတစ်ခု ဖြစ်နိုင်သည်။ 

စျေးနှုန်း (Price)

ဤသည်မှာ ကုန်ပစ္စည်းအတွက် ဖောက်သည်ပေးချေသည့်ပမာဏဖြစ်သည်။ စျေးနှုန်းသည် ကုမ္ပဏီ၏ အမြတ်အစွန်းကို အဆုံးအဖြတ်ပေးပြီး ယင်းကြောင့် ကုမ္ပဏီ အောင်မြင်မှု ရှိ/မရှိကို ဆုံးဖြတ်သည်။ 

နေရာ (Place)

 ထုတ်ကုန်များသည် စားသုံးသူများ ၎င်းတို့လက်လှမ်းမီနိုင်သည့် နေရာတွင် တည်ရှိနေရမည်။ နေရာသည် ရွေးချယ်ဖြန့်ဖြူးမှု၊ ဖရန်ချိုက်ချခြင်းနှင့် သီးသန့်ဖြန့်ဖြူးခြင်းကဲ့သို့သော မဟာဗျူဟာများ ပါဝင်သည်။ 

ပရိုမိုးရှင်း (Promotion)

ထုတ်ကုန်နှင့်ပတ်သက်သော အချက်အလက်များကို ပေးဆောင်ရန် ကုမ္ပဏီတစ်ခုက လက်ခံကျင့်သုံးသော ဆက်သွယ်မှုအားလုံးကို ပရိုမိုးရှင်းဟု သတ်မှတ်သည်။ အရောင်းမြှင့်တင်ရေးတွင် အများသူငှာ ဆက်ဆံရေး၊ ကြော်ငြာနှင့် အရောင်းမြှင့်တင်ရေး စသည့် အစိတ်အပိုင်းများ ပါဝင်နိုင်သည်။ 

ကဲ.... ကြော်ငြာရဲ့ အဓိပ္ပါယ်ကို အခုပဲ ကြိုးစားပြီး နားလည်လိုက်ကြရအောင်။

 

Advertising ဆိုတာ ဘာလဲ။ 

ကြော်ငြာသည် ထုတ်ကုန်များနှင့် ဝန်ဆောင်မှုများကို ကြော်ငြာရန် သို့မဟုတ် ရောင်းချရန် ကုမ္ပဏီများမှ အသုံးပြုသည့် စျေးကွက်ရှာဖွေရေး ဆက်သွယ်ရေးပုံစံတစ်ခုအဖြစ် သတ်မှတ်သည်။ အနှစ်သာရအားဖြင့်၊ ကြော်ငြာသည် စျေးကွက်ရှာဖွေရေး၏ အစိတ်အပိုင်းများ သို့မဟုတ် အစုခွဲများထဲမှ တစ်ခုဖြစ်သည်။ တစ်နည်းဆိုရသော် သင်သည် မားကက်တင်းကို ပီဇာတစ်ခုအဖြစ် ထင်မြင်ပါက၊ ကြော်ငြာသည် ထိုမုန့်၏ အရေးကြီးသော အပိုင်းတစ်ပိုင်းဖြစ်လိမ့်မည်။ ကြော်ငြာခြင်း၏ အဓိကပန်းတိုင်မှာ ကုန်ပစ္စည်း၊ ဝန်ဆောင်မှု သို့မဟုတ် ကုမ္ပဏီကို ကြော်ငြာခြင်းဖြင့် ၀ယ်သည့်အပြုအမူအပေါ် လွှမ်းမိုးရန်ဖြစ်သည်။ ဤရည်မှန်းချက် အောင်မြင်ရန်၊ ကြော်ငြာသည် ဖန်တီးမှုအနေအထားနှင့် မီဒီယာအပေါ် အာရုံစိုက်သည်။ ထိုသို့လုပ်ဆောင်ခြင်း ဖြင့် ကြော်ငြာသည် သင်ကမ်းလှမ်းသောအရာများနှင့်ပတ်သက်၍ အသိပညာဖြန့်ဝေပေးသည်။ Robert J. Lavidge နှင့် Gary A. Steiner တို့၏ "Hierarchy of Effects" မော်ဒယ်လ်အရ ဝယ်ယူသူတစ်ဦးသည် ဝယ်ယူမှုတစ်ခုပြုလုပ်သည့်အခါ အဆင့်ခြောက်ဆင့်သို့ ရွေ့လျားသွားပါသည်။ ၎င်းတို့သည် အသိတရား၊ အသိပညာ၊ နှစ်သက်မှု(သိမှု)၊ နှစ်သက်မှု(ထိရောက်မှု)၊ ခံယူချက်နှင့် ဝယ်ယူမှုတို့ဖြစ်သည်။ ဤအဆင့် ခြောက်ဆင့်ကို ထပ်မံ၍ အမျိုးအစားသုံးမျိုးခွဲခြားထားသည်- Awareness and Knowledge (သိမှု)၊ နှစ်သက်မှု နှင့် နှစ်သက်မှု (ထိရောက်မှု) နှင့် ယုံကြည်ချက်နှင့် ဝယ်ယူမှု (Conitive)တို့ပဲ ဖြစ်ပါသည်။ ဤအမျိုးအစား သုံးမျိုးအား အောက်တွင် အနည်းငယ်ထပ်မံလေ့လာထားပါသည်။

သိမြင်မှု (Cognitive)

ဤအဆင့်တွင် စားသုံးသူများက ၎င်းတို့အား ပေးဆောင်သည့် အချက်အလက်များကို ကြော်ငြာ ဆက်သွယ်ရေးမှ တစ်ဆင့် လုပ်ဆောင်သည်။ ထို့ကြောင့် ကြော်ငြာခြင်းသည် ပစ်မှတ်ပရိသတ်၏ စိတ်ဝင်စားမှု ကို ဆွဲဆောင်ရန်အတွက် ထုတ်ကုန်အကျိုးရှိစေမည့် အချက်အလက်များကို တင်ပြသင့်သည်။ ထိရောက် သည်။ စားသုံးသူများသည် ချစ်ခင်ဖွယ်အဆင့်တွင် ရှိနေသောအခါ၊ ၎င်းတို့သည် အမှတ်တံဆိပ်နှင့် စတင်ပေါင်းသင်းနိုင်သင့်သည်။ ထို့ကြောင့် ကြော်ငြာသည် ပရိသတ်၏ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ရှုထောင့်များနှင့် ကိုက်ညီသင့်သည်။ ရှေးရိုးဆန်သော conative stage သည် ဝယ်သူများ အမှန်တကယ် ဝယ်ယူမှု သို့မဟုတ် ဝယ်ယူရန် ရည်ရွယ်ချက်ကို ရိုးရိုးရှင်းရှင်း ပြသသည့် အဆင့်ကို ရည်ညွှန်းသည်။ ဤအဆင့်တွင်၊ ကြော်ငြာသည် ၀ယ်ခြင်းလုပ်ငန်းစဉ်ကို အရှိန်မြှင့်သည့်နည်းလမ်းအဖြစ် ပြောင်းလဲလာသည်။

Advertising နဲ့ Marketing က ဘယ်လိုကွာခြားလဲ။

အခုမေးခွန်းက မားကတ်တင်းနဲ့ ကြော်ငြာက ဘယ်လိုကွာခြားလဲ။ အထက်ဖော်ပြပါအတိုင်း၊ စျေးကွက် ရှာဖွေရေးသည် ကုမ္ပဏီတစ်ခု၏ ထုတ်ကုန် သို့မဟုတ် ဝန်ဆောင်မှုများကို မည်ကဲ့သို့ ကြော်ငြာသည်၊ ဖြန့်ဖြူးပုံနှင့် ဈေးနှုန်းများကို ခြုံငုံဖော်ပြပါသည်။ ကြော်ငြာသည် ဤအလုံးစုံပုံ၏ အစိတ်အပိုင်းတစ်ခု ဖြစ်သည်။ ကြော်ငြာခြင်းအပြင်၊ စျေးကွက်ရှာဖွေရေးအစီအစဥ်တွင် အများပြည်သူဆက်ဆံရေး၊ အရောင်းနှင့် ဖြန့်ဖြူးရေး ဗျူဟာများကဲ့သို့သော အခြားသော အစိတ်အပိုင်းများလည်း ပါဝင်သည်။ ဤအရာများ အားလုံး သည် အမှီအခိုကင်းကင်းနှင့် မှီခိုမှုနှစ်ခုလုံး လုပ်ဆောင်နိုင်မည်ဟု မျှော်လင့်ပါသည်။ တူညီသောစျေးကွက် ရှာဖွေရေးပန်းတိုင်ကို ပံ့ပိုးရန် အားလုံးအတူတကွ လုပ်ဆောင်ရမည်ဖြစ်သည်။ သတိပြုရန်မှာ စိတ်ဝင်စား စရာမှာ ကြော်ငြာများသည် စျေးကွက်ချဲ့ထွင်မှုအစီအစဉ်အများစုတွင် အကြီးမားဆုံး ကုန်ကျစရိတ် ကို ပေးဆောင်လေ့ရှိပါသည်။ ဘာကြောင့်လဲဆိုတာ နားလည်ဖို့ မခက်ပါဘူး။ ကောင်းစွာလုပ်ဆောင်ထားသော ကြော်ငြာကမ်ပိန်းကို ချန်နယ်များစွာတွင် လုပ်ဆောင်နေပြီး လိုချင်သောအကျိုးသက်ရောက်မှုကို ဖန်တီးရန် ကြိမ်နှုန်းမြင့်မားသည်။ စျေးကွက်ရှာဖွေရေးအစီအစဥ်တစ်ခုဖန်တီးခြင်းသည် ပုံမှန်အားဖြင့် ကြော်ငြာကမ်ပိန်း တစ်ခု ဖန်တီးခြင်းထက် အချိန်ပိုလိုအပ်ကြောင်းလည်း မှတ်သားထိုက်ပါသည်။ စျေးကွက်ရှာဖွေရေးတွင် စျေးကွက်ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာခြင်း၊ စျေးကွက်ရှာဖွေခြင်း၊ နေရာချထားခြင်းနှင့် အပိုင်းခွဲခြင်းစသည့် အမျိုးမျိုးသော ပညာရပ်များပါ၀င်သောကြောင့် ၎င်းတွင် ကြော်ငြာခြင်းထက် ဗျူဟာမြောက်ခြင်း ပိုမိုပါဝင်ပါသည်။ တစ်နည်းဆိုရသော် ကြော်ငြာသည် ကုမ္ပဏီတစ်ခု၏ ထုတ်ကုန် သို့မဟုတ် ဝန်ဆောင်မှုအကြောင်း မှန်ကန်သော buzz ဖန်တီးခြင်းဖြင့် စျေးကွက်ရှာဖွေရေးကို ပံ့ပိုးပေးသည်။ ၎င်းသည် ပစ်မှတ်ပရိသတ်၏ စိတ်ထဲတွင် စူးစမ်းချင်စိတ်ကို ဖြစ်ပေါ်စေသော်လည်း နောက်ဆုံးတွင် အလုံးစုံ စျေးကွက်ရှာဖွေရေး အစီအစဉ်ကို ပံ့ပိုးရန် လုပ်ဆောင်သည်။

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment