Saturday, December 11, 2021

အရည်အသွေးအာမခံမှု (Quality Assurance) နှင့် အရည်အသွေးထိန်းချုပ်မှု (Quality Control)အကြား ကွာခြားချက်များ

 


Quality System, Quality Assurance, and Quality Control Relationships

ပုံ 1- အရည်အသွေးစနစ်၊ အရည်အသွေးအာမခံချက်နှင့် အရည်အသွေးထိန်းချုပ်ရေး ဆက်ဆံရေးများ

QA နှင့် QC ကွာခြားချက်များ အရည်အသွေး အာမခံချက်နှင့် အရည်အသွေး ထိန်းသိမ်းခြင်းသည် အရည် အသွေး စီမံခန့်ခွဲမှု၏ အသွင်အပြင် နှစ်ခု ဖြစ်သည်။ အချို့သော အရည်အသွေးအာမခံမှုနှင့် အရည်အသွေး ထိန်းချုပ်မှုဆိုင်ရာ လုပ်ဆောင်ချက်များသည် အပြန်အလှန်ဆက်စပ်နေသော်လည်း ၎င်းတို့နှစ်ခုကို ကွဲပြားစွာ သတ်မှတ်ထားသည်။ ပုံမှန်အားဖြင့်၊ QA လုပ်ဆောင်ချက်များနှင့် တာဝန်များသည် QC သည် QA လုပ်ဆောင်ချက်များ၏ အစုခွဲတစ်ခုဖြစ်သော်လည်း၊ ထို့အပြင် အရည်အသွေးစနစ်ရှိ အစိတ်အပိုင်းများသည် QA/QC လုပ်ဆောင်ချက်များနှင့် တာဝန်များဖြင့် အထူးအကျုံးဝင်မည် မဟုတ်သော်လည်း QA နှင့် QC တို့ ပါဝင်နိုင်သည်။ ပုံ 1 တွင် ISO 9000:2015 မှ ISO 9000 အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုချက်များ- အရည်အသွေး စီမံခန့်ခွဲမှုစနစ်များ - အခြေခံများနှင့် ဝေါဟာရများကို ပြသထားသည်။

 Quality Assurance (QA) vs. Quality Control (QC) | Quality Gurus

အရည်အသွေးကောင်းခြင်းအာမခံချက်

အရည်အသွေးအာမခံချက်ကို "အရည်အသွေးလိုအပ်ချက်များကို ဖြည့်ဆည်းပေးမည်ဟု ယုံကြည်စိတ်ချမှုကို ပေးဆောင်သည့် အရည်အသွေးစီမံခန့်ခွဲမှု၏ အစိတ်အပိုင်း" ဟု သတ်မှတ်နိုင်သည်။ အရည်အသွေးအာမခံမှုမှ ပေးဆောင်သော ယုံကြည်မှုသည် ဖောက်သည်များ၊ အစိုးရအေဂျင်စီများ၊ စည်းကမ်းထိန်းသူများ၊ လက်မှတ် ကိုင်ဆောင်သူများနှင့် ပြင်ပအဖွဲ့အစည်းများအတွက် စီမံခန့်ခွဲမှုအတွက်နှင့် ပြင်ပတွင် နှစ်ဆဖြစ်သည်။ တစ်လှည့်စီ အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုချက်မှာ "ကုန်ပစ္စည်း သို့မဟုတ် ဝန်ဆောင်မှုတစ်ခုသည် အရည်အသွေးအတွက် လိုအပ်ချက်များကို ဖြည့်ဆည်းပေးမည်ဟူသော ယုံကြည်မှုကို ပေးစွမ်းနိုင်စေရန် သရုပ်ပြနိုင်သည့် အရည်အသွေး စနစ်အတွင်း အကောင်အထည်ဖော်ရန် စီစဉ်ထားပြီး စနစ်ကျသော လုပ်ဆောင်ချက်များ အားလုံး" ဖြစ်သည်။ 

အရည်အသွေးထိန်းချုပ်မှု 

အရည်အသွေးထိန်းချုပ်မှုကို "အရည်အသွေးလိုအပ်ချက်များကို ဖြည့်ဆည်းပေးရန်အတွက် အာရုံစိုက်သည့် အရည်အသွေးစီမံခန့်ခွဲမှု၏ အစိတ်အပိုင်း" ဟု သတ်မှတ်နိုင်သည်။ အရည်အသွေးအာမခံချက်သည် လုပ်ငန်း စဉ် တစ်ခုလုပ်ဆောင်ပုံ သို့မဟုတ် ထုတ်ကုန်တစ်ခုပြုလုပ်ပုံနှင့် ဆက်စပ်နေသော်လည်း အရည်အသွေး ထိန်းချုပ်မှုသည် အရည်အသွေးစီမံခန့်ခွဲမှု၏ စစ်ဆေးရေးကဏ္ဍတွင် ပိုမိုပါဝင်ပါသည်။ တစ်လှည့်စီ အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုချက်မှာ "အရည်အသွေးအတွက် လိုအပ်ချက်များကို ဖြည့်ဆည်းရန် အသုံးပြုသည့် လုပ်ငန်း ဆောင်ရွက်မှုဆိုင်ရာ နည်းစနစ်များနှင့် လုပ်ဆောင်ချက်များ" ဖြစ်သည်။

 

No comments:

Post a Comment